Soovitame Avasta ka E-smaspäev →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Riigikogu võttis veebruaris vastu jäätmeseaduse, pakendiseaduse ja tubakaseaduse muutmise seaduse, mis toob kaasa mitmeid olulisi muudatusi ka ettevõtetele, s.h. e-kaubanduses tegutsevatele ettevõtetele. Muudatused puudutavad näiteks ühekordselt kasutatavate plasttoodete turule laskmise piiranguid, märgistamist, tarbimise vähendamist, laiendatud tootjavastutuse kohustusi, tarbija teadlikkuse suurendamist, tootedisaini nõudeid ja liigiti kogumist.
Näiteks üks oluline muudatus puudutab väiksemaid ettevõtteid, kes lasevad turule kuni 100 kg plastpakendeid ja 200 kg muid pakendimaterjali liike aastas. Täna on sellised ettevõtted paljudest pakendiseaduse kohustustest vabastatud, kuid edaspidi mitte. Seega väikestele e-poodidele võivad tulla alates 1. maist mitmed uued kohustused. Lisaks peavad e-poed hakkama edaspidi pidama arvestust kilekottide üle ning esitama andmed pakendiregistrisse. Varasemalt seda kohustust e-poodidel polnud. Järgmise aasta algusest võivad suureneda ka pakendiettevõtjate, sh e-poodide kulud seoses ühekordselt kasutatavate plasttoodetega, kuid selle muudatuse osas ei ole veel paigas rakendusaktid ehk täpselt ei ole teada, kui palju kulud suurenevad.
Sellest kõigest ja rohkemastki räägib täpsemalt Marko Udras, kes on Eesti Kaubandus- Tööstuskoja Poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja. Webinar on mõeldud Eesti E-kaubanduse Liidu liikmetele, tasuta, vajalik eelregistreerimine. Osalemislink saadetakse 1 päev enne webinari registreerimisel sisestatud e-mailile. Webinar toimub 28 aprillil kell 10.00-11.00
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.