Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Viimasel ajal küsitakse meilt hästi tihti seda. Just Statistikaameti tõttu peamiselt, kelle statistika ei ühti ei pakimahu kasvu, pankade statistika ega ka e-kaubanduse ettevõtete tulemustega.
Praeguseks juba pea 20 aastat tagasi muudeti seadust, põhjendusel, et vähendada ettevõtete halduskoormust ja muuhulgas näiteks kaotati ära ettevõtete, kelle e-kanalite müük on alla 50%, e-müügi väljatoomise kohustus. See tähendab aga, et ca 80% e-kaubanduse käive jääb majandusaasta aruannetes kui Statistikaametile raporteerimises välja. Nii Tallinna Kaubamajast kuni Euronicsi või Klickini, kes ei raporteeri e-müüke ja ei peagi seda tegema! Oleme jõudnud aastaid tagasi Statistikaametiga arusaamisele, et sellist vildakat statistikat ei ole mõtet avaldada ja teha, kui järeldus teha 15-20% käibe pealt, kuid viimasel ajal on hakatud jällegi seda tsiteerima. Soovitus- ära palun vaata Statistikaameti e-kaubanduse käivet, kuna neil puuduvad selleks andmed!
Eesti E-kaubanduse Liit monitoorib pakimahu, mis on mõne protsendilise täpsusega ümardatud, kuid täpsed. Teeme seda iga kuu ning need andmed on leitavad liidu kodulehelt “uudiste” alt. Selle aasta 10 kuuga on näiteks pakimaht kasvanud 16%. Lisaks kogume ja avaldame ka muud statistikat- makselahenduste, kättetoimetamise viiside kui käivete kohta, mis on leitavad “statistika” alt liidu kodulehelt menüüst.
Käibeid saab Eesti pangast. Õigupoolest saab isegi ise otsustada, mida sisse panna- kas maksealgatus, järelmaks või mida soovid. Oleme MKMi ja Eesti Pangaga koostöös välja töötanud e-kaubanduse käivete “mõiste” kus näiteks me ei arvesta sisse riiklike makseid, loteriid jm ning siit tulenevalt võtame kord aastas eelmise aasta e-kaubanduse käibe ja kasvu. Ka see on leitav liidu kodulehelt “statistika” alt.
Statistikaametis tasub vaadata aga muid andmeid. Ostujõudu regiooniti, spetsiifilisemate valdkondade kasvu, tööjõu jaotust jpm. Mida saab samuti ise välja võtta.
Euroopa riikide kohta e-kaubanduse statistika leiad liige liidu kodulehelt “ainult liikmele” alt Europe e-commerce reporti alt. Seal on kahjuks vale Eesti number- kasv on 34% mitte 100%. See parandatakse lähiajal ning kui saame uue raporti, asendame. Teised Euroopa riikide numbrid on aga korrektsed.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.