🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 34 minutit
Sul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub. Kui bränd on väga konservatiivne või ametlik siis kindlasti uuemaid sotsiaalmeedia kanaleid, nagu näiteks Tik Tok, ei tasu kasutada.
E-poodide jaoks neli peamist ja kõige tulusamat kanalit:
Google Ads. Siin saab teha otsingureklaami ja bännerreklaame ning videot. Ja see aitab püüda kliente sellest faasist, kus nad on toote ostmisest huvitatud või nad on juba valmis ostma lihtsalt otsivat sobivat kohta.
E-maili teel turundus. See võimaldab kliendiga otse suhelda, teha talle eripakkumisi, kutsuda teda tagasi. Näiteks üks tore praktika, mida kasutab üks Eesti kohvimasinate müüja: kui klient on kohvimasina ära ostnud, siis igakuiselt läheb tal vaja tarvikuid ning just nii on ka nende e-maili kampaaniat automatiseeritud, et iga kuu saab klient täpselt sel hetkel endale meeldetuletuse osta tarvikuid ja osta kohvi, kui tal varud on lõppenud.
Meta-reklaamid. Teisi sõnu ka Facebooki reklaamid. Väga hea kanal, et teha oma bränd nähtavaks ja kasutada seda ära ka taasturunduseks. Ehk siis, kui klient on käinud juba kodulehel, vaadanud tooteid, võib-olla lisanud need ka ostukorvi, kuid jätnud ostu sooritamata, siis see on hea koht, kus kliendile uuesti oma tooteid näidata ning tuletada meelde, et ta ostu lõpetaks.
SEO. See on igal juhul alus, et e-pood oleks jätkusuutlik ja et ta oleks kasvuvõimeline, sest kogu veebiliiklus ja ostud ei saa tulla ainult makstud turundusest. See läheb lihtsalt ühel hetkel meeletult kalliks. Kõige olulisem on turunduskanalite puhul aga alustada e-poest endast, ehk siis teha see võimalikult kasutajasõbralikuks, võimalikult selgeks ja visuaalselt atraktiivseks.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Vaata kursuse videotIgal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.
Vaata kursuse videotTeades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.
Vaata kursuse videotBrändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.
Vaata kursuse videotSul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.
Vaata kursuse videotKlassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.
Vaata kursuse videotGoogle'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.
Vaata kursuse videotTeine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.
Vaata kursuse videotE-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.
Vaata kursuse videotOluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.
Vaata kursuse videotÜhel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.
Vaata kursuse videotKõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas.
Vaata kursuse videotTööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.
Vaata kursuse videotTogether, we stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. Thanks to this, we are trustworthy and the membership also says so to our customers and partners.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.
We know what's going on in e-commerce and how to use that knowledge to grow your business. As a member, you gain access to this knowledge through research, market reviews and training. It is always easier to develop and grow together!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-commerce is evolving rapidly and we know exactly where the industry is headed.