Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli oktoobris jooksevhindades rekordiliselt 20,3 miljonit eurot, mis septembriga võrreldes suurenes 9% ja mullust oktoobrit ületas 43%-lise kasvuga.
Esimese 10 kuuga on e-kaupjead 190,1 milj euroga ületanud 2016. a müügitulu, mis oli 174,9 milj eurot.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 2%, teatab Statistikaamet.
2017. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 572,1 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 8%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), jäi müügitulu eelmise aasta oktoobriga samale tasemele.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 41%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (12%).
Tabel 2. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2016 vs 2017, mõõtühik miljonit eurot.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta oktoobriga võrreldes 4%. Sellele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oli viimastel kuudel langenud, pöördus oktoobris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta oktoobriga võrreldes 1%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas mõju eelmise aasta oktoobri madal võrdlusbaas ja mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Eelmise kuuga võrreldes suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
2017. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.