Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Blogi

Amazon sunnib Eesti e-kauplejat pingutama

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Rahvusvaheline mõõde on edasiviiv jõud ning ergutab e-kauplejat teenust arendama, et tarbija ootuseid ületada, kirjutab e-kaubanduse liidu juht Signe Kõiv Amazoni laienemise valguses.

Amazoni plaan laiendada võrgustikku Euroopas on tervitatav, sest üha enam Eesti e-kauplejaid otsib väljundit ekspordiks ning konkurents ei piirdu ammu enam ainult koduturuga.

Kodumaise e-kaupleja eeliseks jääb alati emakeelne klienditeenindus, kiire ja soodne tagastusprotsess ning paljudel juhtudel veebi ja betooni kombineerimine, kus klient valib ja võrdleb kaupu internetis, kuid ostuotsuse teeb esinduspoes peale tootega tutvumist.

Vähem tähtis ei ole hirm petta saamise ees, kuna koos e-kaubandusega kasvab ka küberkuritegevus ning naljalt ei tasu oma krediitkaardi andmeid jagada anonüümsetele kauplejatele.

Eesti kaupmees võidab tarneajas

Digitaalse ühtse siseturu üheks eesmärgiks on hoogustada e-kaubandust liikmesriikide vahel, Eesti e-kauplejale tähendaks see 500 miljonit tarbijat 1,3 miljoni asemel. Oluliseks argumendiks on siin õigussüsteemide harmoniseerimine, kuna praegu tuleb nii ostjal kui ka müüjal tunda 28 erineva riigi õigust.

Iseasi, mis on ühtse turu loomise hind – kas uued regulatsioonid toovad ettevõtjatele kaasa suuri investeeringuid, mis omakorda viivad kaupade hinnatõusuni, mitte oodatud languseni, ja kuidas saab olema korraldatud taskukohane logistika materiaalsete kaupade müügil, selgub ajas.

Mitu Euroopa e-poodi toimetab juba praegu, ilma liidu regulatsioonideta, kaubad Eestisse 2–3 päevaga ja postikuluta. Kolmandatest riikidest võib tarne olla küll nädalate- või kuudepikkune, kuid saadud hinnavõit kompenseerib tarbijale pika ootusaja.

Eesti e-poodidel on siin oma konkurentsieelised – tarbija võib kauba kätte saada alla 24 tunniga või lausa tellimise päeval ning üha enam laieneb kaubavalik ja leidub tasuta tarne pakkujaid, mistõttu kodumaine e-kaubandus gigantide laienemisplaanide tõttu kindlasti kokku ei kuku.

Lõpuks on aga klient kuningas ning dikteerib nõudluse, olgu siis naabrimehe e-poest või maailma suurimast e-kaubamajast.

Artikkel avaldatud Äripäevas 04.02.16.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark