Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

E-kanalites hoogustus reisiteenuste ostmine

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

SEB Balti erakliendid tegid 2022. aasta esimeses kvartalis internetioste pea samas mahus kui mullu samal ajal, sealjuures kulutati Eestis e-poodides 5% rohkem kui läinud aasta esimeses kvartalis. Kasvu näitasid turismiga seotud ostud, samas kui kaubanduses oli näha tagasiminekut.

Reisimisega seotud e-oste tegid SEB Eesti kliendid tänavu esimeses kvartalis ligi kolm korda suuremas mahus (kasv 183%), veelgi suurem oli kasv Lätis (326%) ja Leedus (277%). Lisaks oli Eestis tõusutrendis transpordi, söögikohtade, muude teenuste ja meelelahutuse e-kaubandus. Lõunanaabrid kulutasid samuti varasemast oluliselt rohkem transpordile (80%) ja söögikohtadele (38%). Leedus näitas lisaks transpordile (86%) suuremat kasvu tervishoiuteenuste valdkond (22%).

Kõigis Balti riikides kulutati aasta alguses vähem kodu sisustamisega seotud valdkondadele. Eestis langesid aia- ja kodukaupade e-ostud 31% ja e-kanalites tehtud kulutused elektroonikale 42% - kui mullu soovisid paljud inimesed aasta alguses oma elamistingimusi parandada ja toimetati aktiivselt e-poodides, siis tänavu on see ind mõnevõrra langenud.

Vanuserühmade lõikes kasvas e-kaubandus Eestis enim kõige nooremate, 18–25-aastaste seas (14%) ning pensioniealiste, üle 65-aastaste e-ostud olid languses (-9%). 

„Nüüd kui koroonakriisi ajal kehtestatud meetmed on üle maailma praktiliselt kadunud, siis soovitakse järjest rohkem reisida ning seda kinnitab ka märkimisväärselt kasvanud reisiteenuste ostmine e-kanalite vahendusel,“ ütles SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.

„E-ostude langus erinevates kaubasegmentides ja eriti koduga seotud valdkondades näitab, et eelmise aasta koroonatingimustes eelistati oluliselt rohkem teha elamustingimuste parandamiseks oste kaugteel. Täna, mil piirangud on kaotatud, on aga näha, et elektroonikat, aia- ja kodukaupu ning riideid eelistab märkimisväärne osa klientidest e-kaubanduse asemel soetada jälle poest, sest kõigis kolmes kategoorias kasvasid poes tehtud ostud Eestis vähemalt 20%,“ täiendas Leppänen.

Tabel: e-kaubanduse käibe muutus 2022. aasta esimene kvartal võrreldes 2021. aasta sama ajaga.
Aluseks on võetud SEB klientide e-kanalites tehtud kaardi- ja pangalingi maksed.

 

 

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark