Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

E-kaubandus Euroopa erinevates riikides

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Viimasel kolmel aastal on DPD grupp läbi viinud e-baromeeter uuringut, mis vaatleb e-ostlemist ja piiriülest e-kaubandust Euroopa erinevates riikides ning näitab internetist ostjate suundumusi ja käitumistrende.

Nende trendide hulgas on fookuses piiriülese e-kaubanduse kasv ja m-kaubanduse kasvav tähtsus seoses mobiiliseadmete kasutamisega internetis ostu sooritamisel. Uuring keskendub ka tarbijakäitumisele ning toob välja sealhulgas kasvava nõudluseostutehingute turvalisuse järele, tagstuslahenduste olemasolu, ostukogemuse ja ostukorvist loobumise kõrge määra.

Lisaks vaatleb aruanne lähemalt üht oluliseimat e-poodleja profiili, kelleks on uued ostjad. Ostjad, kes alustasid internetist ostmist vähem kui aasta tagasi, kuid kellest on saamas aktiivseimad e-ostlejad.Kuidas käituvad uued ostjad?

15% e-ostjatest hakkasid internetist ostma vähem kui kaks aastat tagasi. See ostjaskond on kiire kasvuga ja oluline e-ostjate segment. Neil on kõrgemad ootused võrreldes pikaajalise kogemusega e-ostjatega, sest nad soovivad lihtsat ja mugavat online-ostukogemust. Nad on ka aktiivsemad sotsiaalmeedia kasutajad ja altimad lojaalsusprogrammidele.

Samas on neil kõrgendatud ootus turvalisele makselahendusele ja isikuandmete kaitse vastu. Kuna peaaegu pooled neist on aktiivsed ostjad, annavad nad olulist hoogu kogu e-kaubanduse kasvule.

Ostukorvi hülgamine ja kauba tagastamine on tarbija käitumisele omaneKuigi 90% e-ostjatest katkestas oma tellimuse, siis 41% tuli tagasi oma ostukorvi, et lõpetada tehing. Seda trendi võib pidada e-kaubanduses window shoppinguks, mida e-pood saab pöörata võimaluseks tarbijate kaasamisel ja veenmisel, parandades seeläbi e-ostlemise kogemust oma poes.

Samuti kahekordistus tagastuste osakaal eelmise aastaga võrreldes, kasvades 5% -lt 10% -le. M-kaubandus saavutab uusi rekordeid46% e-ostjatest kasutab ostu sooritamiseks nutitelefoni (kasv +11 punkti vs 2016). Nutitelefone kasutatakse üha enam internetipõhiste ostude tegemiseks aktiivsete ostjate ja milleniumlaste seas, kes on ka sotsiaalmeedias aktiivsemad kui kunagi varem.

Siit leiate mugava tööriista, mis aitab teil võrrelda erinevate riikide tulemusi ning saada kohene statistika vastavalt teid huvitavatele teemade ja jaotusele.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark