Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Saavutused

E-kaubanduse trendid märtsis

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Maksekeskuse (ca pool Eesti e-kaubanduse turust) andmetel kasvas märtsikuus e-kaubanduse käive 85% eelmisest aastast ning 60% selle aasta veebruarist (esimene graafik, Maksekeskuse e-kaubanduse käibekasvu indeks).

Kõige rohkem on kasvanud toit, esmatarbekaubad, hügieen. Suured e-toiduketid on 1%lisest e-toidu käibeosast kasvanud 2,5-3% peale. Suuremad e-toidu müüjad prognoosivad 4-5x kasvu. Lisaks on kasvanud kodu, sisustuse, aia, elektroonika, kui ka koduste sportimisvahendite, riiete jpm valdkondade käibed.

Kukkunud on meelelahutus, reis, majutus, kui ka B2B sektor- ärikinnisvara, puhastusteenused, kontorisisustus jm.Kriisis kukkus esimese nädalaga Omniva piiriülese Eestisse tarnitav pakimaht 50% ning on kukkunud praeguseks pea olematuks. Eestlased tellisid eelmisel aastal ca 21-22 miljonit pakki, millest 11 miljonit piiriüleselt sisse, millest omakorda vähemalt 7 miljonit tarnis Omniva Aasiast. Eestlaste tarbimisharjumused on muutunud. Ei tellita väljast ja peaasjalikult Aasiast kaupu, eelistatakse Eestimaist.

Loodame, et see trend ja tarbimisharjumuste muutus jääb suuremas mahus jäädavaks. Praegusel hetkel on tekkinud suuremate pakiautomaatide firmade poolt tarneraskused. Peamine probleem on tarbijate kontsentratsioon. Varem olid suuremad pakiautomaadid ja kättesaamise kohad kesklinnas, kus on ka kontorid, kuid nüüd on kesklinnad tühjad. Omniva näitel on tugevalt ülekoormatud äärelinnade pakiautomaadid, seejuures Tallinna kesklinna automaatides valitseb tühjus.

Kõige pikemaks on tarne veninud Omnivas (5-7 päeva). Omniva tuleb lähiajal välja uudse lahendusega- väljastuspunktid, kus õue pannakse letid, kust saad kontaktivabalt end mobiilist indentifitseerides tuvastada ning paki kätte.

Selver tuleb lähiajal välja suurema üleriigilise e-toidu tellimisvõimekusega, Rimi avab järgmise kuu alguses e-toidupoe ning Cleveron hakkas pakkuma uudset ettevõtete pakiautomaati, mille saad enda ettevõtte ette paigaldada ning selle kaudu 24h kontaktivaba toodete kättesaadavust pakkuda.

Tarneprobleemid võiksid saada leevendust paari järgmise nädala jooksul.Lisaks on huvitavaks trendid klienditeekonna pikenemine (alumisel graafikul iseloomustav slaid erinevate kategooriate toodete nägemise, otsustamise ning ostuprotsessist), mis tähendab, et mõnevõrra tuleb hetkel rohkem reklaame näidata, kui varasemalt, et ostuks pakkumiste nägemised konverteerida.

Suured veebikaubamajad nagu Kaup24, Hansapost ning Astri teevad üha jõulisemalt üleskutseid väiksematel äridel, kellel e-poe võimekust üldse ei ole või on sattunud raskustesse, liitumaks nende keskkondadega, saades turundus-müügi jm tuge läbi nende vahenduse müümise.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark