Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
DPDgroup viib iga-aastaselt läbi üleeuroopalist uuringut, mis annab põhjaliku ülevaate e-kaubandusest Euroopas ning e-ostlejate harjumustest.
Regulaarselt e-poes ostlejad moodustavad 42% Eesti e-poodides ostlejatest ning nende ostud moodustavad 84% kõigist veebitehingutest. Kaheksa kümnest regulaarselt e-poes ostlejast on sooritanud oste välismaa veebisaitidelt, kuid see osakaal on võrreldes 2019. aastaga vähenenud. Tänapäeval teevad Eesti regulaarselt e-poes ostlejad umbes 13% oma ostudest internetis
2021. aastal tehti veebis 15,5% kõigist ostudest Euroopas!
Maailm muutub järjest digitaalsemaks ning tehnilised, logistilised ja majanduslikud piirangud takistavad tarbimiskultuuri järjest vähem, mis kiirendab sellise mitmekülgse ja kanaliteülese uue kaubanduse tekkimist, milles kohtuvad digitaalne ja traditsiooniline ostlemisviis. E-poes ostlemine on muutunud igapäevaelu osaks ning sel on uue kaubanduse maailmas mängida oluline roll. E-poes ostlemine on muutunud tavaliseks harjumuseks, tarbijate ootused tõusevad ning e-poes ostlejad on e-poe kogemusega jätkuvalt väga rahul (ostmine, tarne, tagastamine). Jätkusuutlikkus on muutunud kogu väärtusahela jooksul oluliseks eelduseks, kuid e-poes ostlejad seostavad jätkusuutlikke oste enamasti vaid toote endaga. Toit ja jook on müüdavate tootekategooriate seas kindlalt kõige populaarsemad, eriti värske ja söömiseks valmis toit.
Enam kui pool Eesti regulaarselt e-poes ostlejatest eeldavad kaubamärkidelt ja ettevõtetelt keskkondlikku vastutustunnet. Et tarnet loetaks loodussõbralikuks, peab see vastama kahele tingimusele: mitu toodet tuleb koondada üheks saadetiseks ning tarnida vähesaastava sõidukiga. Pooled regulaarselt e-poes ostlejad ja kuni 73% elunautleja tüüpi ostlejatest ütlesid, et eelistavad veebisaiti, mis pakub keskkonnasõbralikke tarnevalikuid. 33% regulaarselt e-poes ostlejatest ostab kindlasti keskkonnasõbralikke tooteid, kui see on võimalik. 30% on nõus maksma keskkonnaga arvestavate toodete/teenuste eest lisatasu.
Tutvu uuringuga SIIN
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.