Eesti e-ostlejate käitumine ja trendid e-kaubanduses

April 19, 2022

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

DPDgroup viib iga-aastaselt läbi üleeuroopalist uuringut, mis annab põhjaliku ülevaate e-kaubandusest Euroopas ning e-ostlejate harjumustest.

Regulaarselt e-poes ostlejad moodustavad 42% Eesti e-poodides ostlejatest ning nende ostud moodustavad 84% kõigist veebitehingutest. Kaheksa kümnest regulaarselt e-poes ostlejast on sooritanud oste välismaa veebisaitidelt, kuid see osakaal on võrreldes 2019. aastaga vähenenud. Tänapäeval teevad Eesti regulaarselt e-poes ostlejad umbes 13% oma ostudest internetis

2021. aastal tehti veebis 15,5% kõigist ostudest Euroopas!

​Maailm muutub järjest digitaalsemaks ning tehnilised, logistilised ja majanduslikud piirangud takistavad tarbimiskultuuri järjest vähem, mis kiirendab sellise mitmekülgse ja kanaliteülese uue kaubanduse tekkimist, milles kohtuvad digitaalne ja traditsiooniline ostlemisviis. E-poes ostlemine on muutunud igapäevaelu osaks ning sel on uue kaubanduse maailmas mängida oluline roll. E-poes ostlemine on muutunud tavaliseks harjumuseks, tarbijate ootused tõusevad ning e-poes ostlejad on e-poe kogemusega jätkuvalt väga rahul (ostmine, tarne, tagastamine). Jätkusuutlikkus on muutunud kogu väärtusahela jooksul oluliseks eelduseks, kuid e-poes ostlejad seostavad jätkusuutlikke oste enamasti vaid toote endaga. Toit ja jook on müüdavate tootekategooriate seas kindlalt kõige populaarsemad, eriti värske ja söömiseks valmis toit.

Enam kui pool Eesti regulaarselt e-poes ostlejatest eeldavad kaubamärkidelt ja ettevõtetelt keskkondlikku vastutustunnet.​ Et tarnet loetaks loodussõbralikuks, peab see vastama kahele tingimusele: mitu toodet tuleb koondada üheks saadetiseks ning tarnida vähesaastava sõidukiga. ​Pooled regulaarselt e-poes ostlejad ja kuni 73% elunautleja tüüpi ostlejatest ütlesid, et eelistavad veebisaiti, mis pakub keskkonnasõbralikke tarnevalikuid. 33% regulaarselt e-poes ostlejatest ostab kindlasti keskkonnasõbralikke tooteid, kui see on võimalik. 30% on nõus maksma keskkonnaga arvestavate toodete/teenuste eest lisatasu.

Tutvu uuringuga SIIN

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega