Eesti e-kaubanduse statistika ja trendid

Vaata lähemalt

Mida ostetakse?

Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77% elanikkonnast. Pandeemia on seda suhtarvu suurendanud – viie aasta eest oli e-ostlejate osakaal kümme protsendipunkti väiksem. Kõige aktiivsemad e-ostlejad on Suurbritannias (95% elanikkonnast), Hollandis ja Norras (92%) ning Taanis (90%). Euroala riikidest on tagasihoidlikum e-ostlejate osakaal (pisut üle poole elanikkonnast) Lõuna-Euroopas – Portugalis (63%), Itaalias (57%) ja Küprosel (55%). Bulgaarias ja Rumeenias teeb e-oste aga vaid alla poole elanikkonnast.

Mis on juhtunud pakimahtudega?

2020.a kasvas pandeemiast tingitult e-kaubandus tavapärase 25-27% asemel 50%. Pakiautomaatidesse liikus eraisikute poolt ettevõtetest tellitult 9 056 631 pakki. 2021.a. telliti aga pakiautomaatidesse pakke 12 058 995 ühikut, mis teeb 2021.a. kasvuks 33%. 2022.a. tellisid eestlased pakiautomaatidesse 12 379 109 pakki, mida on 2,3% rohkem, kui 2021.a. 2023 aastal aga juba 14,6 miljonit pakki. Kõige suuremat turuosa, 43-45% turumahust on Omniva käes, järgnevad Smartpost 30% ja DPD 25%.

Üldiselt ostetakse kõige rohkem interneti teel kontserdi, kino ja teatripileteid, mis on koguni 42% ostudest. Elektroonika on teisel kohal 30%, riided, jalatsid 25%, kosmeetika 23%, mööbel 23%, parfüümid 21%, spordikaubad 19%, mänguasjad ja lasteriided 18%, toidukaubad 12%, ravimid 7%.

Allikad: Eesti Pank, Statistikaamet, Eesti E-kaubanduse Liit, Kantar Emor, DPD, eCommerce Europe.

Kust saab erinevat statistikat ja algandmed e-kaubanduse kohta ise vaadata?

Euroopa Liidus ja liikmesriikidel puudub selge e-kaubanduse mõiste- kas siia alla peaks minema ainult e-kaubad või ka e-teenused? Ja kui teenused, siis kas lennupiletid, kontserdipiletid või loterii? Seetõttu on siin üksjagu segadust, kes mida ja kuidas mõõdab. Oleme koostöös MKMi, Eesti Panga ja Statistikaametiga viimase 2.a. jooksul püüdnud siia võimalikult palju selgust ja head koostööd tuua.

Lisainfo ja ettepanekud:
Tõnu Väät
, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

2022.a. märksõnad edukaks e-müügiks on:

1 päeva tarne ning 7 päevane komplekteerimine, et rahvusvahelises konkurentsis püsida!

Kliendisõbralikkus, mugav-kiire-tasuta tagastus

Videod toodete juures, piisavad tootekirjeldused, leitavus Googles

Live Chat

Mobile only!

Keskkonnasäästlikus ja sõbralikkus müügiargumendina

Automaatturunduse tööriistad

Omnichannel innovaatilised lahendused

Tutvu juba liitunud e-poodidega

Meid on iga päevaga aina rohkem, sest koos on kergem areneda.

Vaata liikmeid

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega