Eesti e-kaubanduse statistika ja trendid

Vaata lähemalt

Eesti e-kaubanduse numbritest veel

3,54 miljardit eurot oli 2022.a. e-ostlemise käive Eestis, mis teeb 34% kasvu. 1,37 miljardit eurot viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse ning 2,17 miljardit jäeti Eestisse.  

Eestis ostetakse kõige enam pangalingi maksekorraldusega. Pangalingi kõrvale on tõusnud avatud pangandusel põhinev makse algatamiseteenus. 

Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76% elanikkonnast. Pandeemia on seda suhtarvu suurendanud – viie aasta eest oli e-ostlejate osakaal kümme protsendipunkti väiksem. Kõige aktiivsemad e-ostlejad on Suurbritannias (92% elanikkonnast), Hollandis (91%) ja Taanis (90%). Euroala riikidest on tagasihoidlikum e-ostlejate osakaal (pisut üle poole elanikkonnast) Lõuna-Euroopas – Portugalis (56%), Itaalias (54%) ja Küprosel (52%). Bulgaarias ja Rumeenias teeb e-oste aga vaid alla poole elanikkonnast.

Kuna Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika hõlmab nii e-kaupasid kui e-teenuseid, monitoorib E-kaubanduse Liit lisaks Eesti pakiautomaatide pakkide mahtu, et saada eraldi indikatsioon e-kaupade mahtudest.

2020.a kasvas pandeemiast tingitult e-kaubandus tavapärase 25-27% asemel 50%. Pakiautomaatidesse liikus eraisikute poolt ettevõtetest tellitult 9 056 631 pakki. 2021.a. telliti aga pakiautomaatidesse pakke 12 058 995 ühikut, mis teeb 2021.a. kasvuks 33%. 2022.a. tellisid eestlased pakiautomaatidesse 12 379 109 pakki, mida on 2,3% rohkem, kui 2021.a. Kõige suuremat turuosa, pea pool turumahust on Omniva käes, järgnevad pea võrdlselt Smartpost ja DPD.


Tavaolukorras ostetakse kõige rohkem interneti teel kontserdi, kino ja teatripileteid, mis on koguni 42% ostudest. Lisaks elektroonika on teisel kohal 30%, riideid, jalatsid 25%, Kosmeetika 23%, mööbel 23%, parfüümid 21%, meesteriided 20%, spordikaubad 19%, mänguasjad ja lasteriided 18%, toidukaubad 12%, ravimid 7%.

Pandeemia ajal oli suurim kukkuja lisaks meelelahutusele, reisile ja piletitele ka moe valdkond. Kasvas kodukontori ja vabaajaga seotu, kui ka elektroonika, e-toit, e-ravimid jm.

Allikad: Eesti Pank, Statistikaamet, Eesti E-kaubanduse Liit, Kantar Emor, DPD, eCommerce Europe.

Kust saab erinevat statistikat ja algandmed e-kaubanduse kohta ise vaadata?

Kuna Euroopa Liidus ja liikmesriikidel puudub selge e-kaubanduse mõiste- kas siia alla peaks minema ainult e-kaubad või ka e-teenused? Ja kui teenused, siis kas lennupiletid, kontserdipiletid või loterii? on siin üksjagu segadust, kes mida ja kuidas mõõdab. Oleme koostöös MKMi, Eesti Panga ja Statistikaametiga viimase 2.a. jooksul püüdnud siia võimalikult palju selgust ja head koostööd tuua.

Lisainfo ja ettepanekud:
Tõnu Väät
, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

2022.a. märksõnad edukaks e-müügiks on:

1 päeva tarne ning 7 päevane komplekteerimine, et rahvusvahelises konkurentsis püsida!

Kliendisõbralikkus, mugav-kiire-tasuta tagastus

Videod toodete juures, piisavad tootekirjeldused, leitavus Googles

Live Chat

Mobile only!

Keskkonnasäästlikus ja sõbralikkus müügiargumendina

Automaatturunduse tööriistad

Omnichannel innovaatilised lahendused

Tutvu juba liitunud e-poodidega

Meid on iga päevaga aina rohkem, sest koos on kergem areneda.

Vaata liikmeid

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega