Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus 2020

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
  • Valdav osa – 84,7% (2019. aastal oli see praktiliselt sama ehk 84,3%) ettevõtjaid haldavad oma sotsiaalmeediakanaleid ise. Sageli tehakse seda aga muude tööde kõrvalt ehk puudub spetsiaalselt sotsiaalmeedia turundaja töökoht.
  • 42% vastajatest kulutavad sotsiaalmeedia kontodele kõigest kuni 2 tundi nädalas.
  • 56,9% (aastal 2019 oli see 67,4%) ettevõtetest maksavad sotsiaalmeedia kontode haldamise eest 100-300 eurot kuus.
  • 96,8% (2019. aastal 95,3%) ettevõtetest kasutavad aktiivselt Facebooki, järgneb Instagram 62,8% (2019.a 54,6%), kolmandal kohal on YouTube 25,3% (2019.aastal 21,6%).
  • Facebook on ka peamiselt kasutatav kanal 89,2% (aastal 2019 oli see näitaja 86,8%) ja ennustatakse seda ka järgmiseks aastaks esikohale.
  • Sotsiaalmeedias kohaloleku peamine eesmärk on oma toodete ja teenuste reklaam 86,9% (möödunud aastal 87,7%). Sellel järgnevad oma ettevõtte uudiste levitamine 81% (2019.a. 80,7%) ja brändi tuntuse kasvatamine 67,2% (aastal 2019 71,3%).
  • 63% teevad sotsiaalmeedias tasulist reklaami. Aasta varem oli see 69,2%.
  • Levinuim reklaamisumma on 100-500 eurot aastas, järgnes kuni 100 eurot aastas. Möödunud aastal oli esikohal kuni 100eur ja sellele järgnes 100-500 eurot aastas.
  • Topp 3 populaarsemat teist tüüpi reklaamikanalit on internetireklaamid 48,3%, aasta varem oli see teisel positsioonil 44,8%-ga. Teisel kohal e-maili turundus 47,5%, mis möödunud aastal oli esikohal 56,3-ga. Kolmas koht kuulus nii 2019 kui 2020 aasta ajalehtedele ja ajakirjadele 43,5% aastal 2019, 37% aastal 2020.

Loe rohkem SIITBrit MesipuuMilos Reklaam

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark