Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eraisikud eelistavad üha enam teha makseid mobiiliäppides. Mobiilis ja internetipangas algatatud maksete suhe oli detsembris 2022.a. juba 56%/44% mobiili kasuks. Aasta varem algatasid eraisikud samas võrdluses 45% maksetest mobiilis. Eestis välja antud pangakaartidega maksti füüsilistes müügikohtades ja e-poodides IV kvartalis 8% võrra sagedamini kui aasta tagasi. Kaarditehingute käive kasvas samas võrdluses 11%, ajal, mil hinnad kasvasid pea 20%, on märk ostetavate koguste vähenemisest. Hinnanguliselt 55% kaardimaksetest tehakse esmavajalike kaupade ja teenuste hankimiseks (toit, esmatarbekaubad, kütus, ravimid, raviteenused).
Kuigi Eesti elanike kaardimaksete käive kasvab, siis põhjus on pigem (kohalike) kaupade ja teenuste kõrgemates hindades. Välismaal tehtud ostude käive ei ole koroonaeelsele tasemele veel jõudnud.
Eesti pankade poolt välja antud kaartidega tehti IV kvartalis müügikohtades kuus keskmiselt 29,7 miljonit kaardimakset, kaardi vastuvõtja poolelt raporteerisid Eesti pangad mahuks 25,4 miljonit tehingut ehk hinnanguliselt 15% tehingute puhul oli kaardimakse vastuvõtjaks piiriülene pank. Kaardiga tehtud e-ostude puhul on käärid veelgi suuremad – vaid 19% vastuvõtmise poolest on Eesti pankade käes („süüdi“ on selles peamiselt Bolt ja Wolt).
E-ostude arv ja käive oli IV kvartalis ajaloo kõrgeim. Eriti hoogsalt on kasvanud just Eesti e-poodidest tehtud ostud. Täpsustuseks – e-ostudeks liigituvad selles ülevaates ka maksed, mida tehakse toidu tellimiseks või taksoga sõitmiseks (nt Wolt ja Bolt). Piltlikult võib öelda, et e-ostude mahud teevad uusi rekordeid ning käibenumbrid on 2019.a võrreldes kolmekordistunud ja 2020.a võrreldes kahekordistunud!
Vaata lisainfot: https://www.eestipank.ee/maksed/maksete-ulevaade
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.