Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Internetiostjate osakaal on langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Kui veel maikuu uuringuseire järgi oli internetist viimase kuu jooksul oste sooritanud 63 protsenti Eesti elanikest, siis nüüdseks on see langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.

Peale kaubanduskeskuste avamist mai keskpaigas on internetist viimase kuu jooksul kaupu ostnud 56 protsenti Eesti elanikest. Võrreldes e-kaubanduse tipp-aja ehk märtsi-aprilliga (uuring toimus aprillis) on e-ostjaskond kahanenud 9 protsendipunkti võrra.

„Võrreldes märtsi-aprilliga on enim langenud spordikaupade ja riiete ostmine veebipoest, mis ei moodusta täna enam pooltki tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kertsen Jõgi. Tänaseks on spordikaupade e-ostjate osakaal langenud 68 protsendil 29 protsendile ning riiete puhul 77 protsendilt 35 protsendile. „Vähemalt 80 protsenti tipptasemest on suutnud säilitada toidukaubad, ravimid ja kosmeetikatooted,“ lisas Jõgi.

Üldiselt on e-ostjate osakaal langenud kõigi kaubagruppide puhul. Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid kaks: raamatud ja elektroonika. Need kaks kaubagruppi olid ainsad, mis ka möödunud suvel suutsid ületada 50 protsendi piiri.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 10.–16. juunini ja selles osales 1003 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.

Kersten Jõgi

Kantar Emori uuringuekspert

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark