Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta jaanuaris 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Detsembris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7% ning jaanuaris jätkus kasv samas tempos.
Sektori jaemüük posti või interneti teel müügitulu oli 2016. aasta jaanuaris 12,4 miljonit eurot, kasvades mullusega võrreldes 7%. Detsebris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12,5%, jaanuaris kasv veidi langes. Detailsema ülevaade jaemüük posti või interneti teel müügitulust on näha allolevas tabelis.
2016. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 476,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügi ettevõtted, kus müügitulu kasvas 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades kolmandiku. Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju 2015. aasta väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv andis poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu oli 4% väiksem kui varasema aasta jaanuaris. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 10%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades ligi viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.
NB! Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“.
Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu hakkab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ senise jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel kajastama jaekaubandusettevõtete müügitulu.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.
Allikas: Statistikaamet
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.