Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Kuigi majanduses on langus, kannatab nii eksport kui ka sisetarbimine on pakiautomaatide maht kasvus. Tegelikult on siin täiesti korrelatsioon ja loogika. Enamus valdkondades on sel aastal 10-20% langus. Kannatavad kõik, mis ei ole eluliselt vajalik (v.a. toit, kütus, energia, laen jm mida peab ostma ja maksma). Vähenenud on tarbimine kestvuskaupades ja valdkondades, mis ei ole eluliselt vajalikud. Langenud on ka keskmine ostukorvi väärtus- meie liikmesettevõtete makseteenuste vahendajate info põhjal ca 20%.
Üks pool, miks aga langeva käibe juures maht ei lange, on see, et ostetakse odavamat kaupa ning rohkem, kui ka see, et sellistel aegadel suureneb tuntavalt piiriülene ja eelkõige Aasia kaubandus. Nii ongi üks maailma suurimaid reklaamijaid ja Hiina uus e-kaubamaja Temu võtnud võimust ka Eestis. Temu, Aliexpress teevad suuri mahtusid ning veavad peaasjalikult Omniva jaSmartposti mahtusid üles. See on ka tavapärane reegel- nii, kui eestlaste ostujõud langeb ja majanduses on keerulised ajad, vaatab tarbija üha rohkem hinda ning otsib soodsamat alternatiivi (Aasiast) ning lükkab kallimad, mitte just hädavajalikud ostud edasi.
Kui nüüd juuni-juuli kuud pakiettevõtete lõikes vaadata siis juunis kasvas pakiautomaatide maht Eestis 8,6% ning juulis suisa 25,2% (seda suuresti ka Omniva mahtude liikumisest juunist pigem juulisse).
Omniva hoiab positsiooni ja suurimat turuosa, mis on pea pool turust on Smartpost ja DPD pea võrdsed ülejäänud turgu jagamast (siiski Smartpost mõne protsendi suurem). Juunis tegi kõige suuremat kasvu Smartpost 16%, DPD 13%, Omniva vaid 0,7%. Juulis aga oli kõigi kasv pea võrdne- Omniva 25%, Smartpost ja DPD 23-24%. Tõsi, kõige suurem kasvaja on Venipak, juulis näiteks suisa 150%, kuid alles turule sisenejana on nende turuosa alla 2% ning on väga visa kasvama.
Sarnane trend (seis majanduses) jätkub kindlasti terve selle aasta ning järgmine aasta ei tundu tulevad roosilisem, kuna rakenduvad uued maksud, mis tarbija ostujõudu pigem allapoole viivad. Seda enam on vaja olla konkurentsis hindade, turunduskampaaniate kui suurepärase (mitte hea )klienditeenindusega!
Monitooringu koostas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, Smartposti, Venipakiga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.