Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Kodutehnika edasimüüja: Turgu ei kontrolli enam suured brändid

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Kaasaegne tarbija on avatud uutele brändidele, näitab köögi- ja kodutehnika maaletootjate praktika. Kaasaegne tarbija ei pelga proovida väiksemaid ja veel tundmatuid alternatiive sellistele kodutehnika hiiglastele nagu Electrolux või KitchenAid.

Kahekümne erineva Euroopa turu kogemusega kodutehnika toodete edasimüüja Nettrade’i tegevjuhi Valentin Zaitsevi sõnul on eurooplased üldiselt uutele kaubamärkidele avatud. Tarbija uudishimu uute brändide vastu teeb ettevõtte juhi sõnul turule seal veel tundmatu kaubamärgiga sisenemise lihtsaks. „Brändi tuntus ei otsusta tingimata selle kauba edu turul. Uute toodete puhul loeb ennekõike e-poe teeninduse tase ning kauba hinna ja kvaliteedi suhe. Veelgi parem, kvaliteet peab ületama maksumuse,“ rääkis Zaitsev. 

Tõsi, Zaitsevi sõnul püsib uute ja tundmatute brändide puhul tarbijal vähene ettevaatlikus, ent ostukõver tõuseb kohe, kui kaubamärgile ilmuvad esimesed arvustused. Juhtiva e-kaubanduskontserni PHH Group´i Marketplace'i Kaup24 juht Raimondas Žilenas kommenteeris ettevõtte viimase aasta statistika najalt, et Marketplace’ga liitumise järel saab kaupleja keskmiselt oma esimese ostu kolme kuu pärast.

„Positiivsel tagasisidel on vääramatu jõud. Inimene usaldab teist. Sõna mõne uue ja põneva brändi kohta liigub sageli ka sõbralt-sõbrale või pereliikmelt-pereliikmele,“ kirjeldas Zaitsev, mismoodi vähem tuntud nimega kaubamärk saab samm-sammult tuntumaks ja leiab tarbijate seas niši.

Eestlane mõõdab üheksa korda, siis lõikab

Eestlasi, lätlasi ja leedukaid iseloomustab Zaitsevi sõnul skandinaavlastele sarnane kaalukus ja läbimõeldud ostukultuur. „Eestlane teeb enne ostu taustatööd, mistõttu teab ta paremini, mida ta täpsemalt tahab ja otsib, ega tee seetõttu kuigi palju tormakaid oste,“ ütles edasimüüja. Tema sõnutsi pole eestlane seepärast ka suur ostude tagastaja. Vastupidiselt Skandinaavia ja Balti tarbijale on sakslased e-keskkonnas tormakad ja tellivad tooteid sageli vaid proovimiseks.

Kaupade tagasisaatmise madalaimat osakaalu kinnitab ka PHH Group’i juht. „Kui Lätis ja Leedus on tellitud kaupade tagastamise protsent keskmiselt kaheksa, siis Eestis on see ainult kuus protsenti,“ kinnitas Žilenas. Peamiste kaupade tagastamise põhjustena toovad eestlased kas vale suuruse või „muu“, seda täpsustamata jättes. Viimase aasta jooksul on toodetest enam tagasi saadetud naiste jopesid ning naiste ja meeste spordijalanõusid.

Müügiedu valem on kvaliteet

Olenevalt tootest, olgu selle bränd juba turul kanda kinnitanud suurtegija või veel seni tundmatu ettevõte, tuleb Zaitsevi sõnul müüa vaid selliseid tooteid, mille üle ollakse müüjana uhke ja mida tarbijana ka ise kasutatakse. „Kõige suurem väljakutse on leida kvaliteetseid kaupu, millel on madalad hulgihinnad. Võtmetähtis on siin hea suhtlemisoskus ja kontaktide rohkus,“ rääkis edasimüüja.

Ta jätkas, et müüa peab küsima ja kuulda võtma kliendi tagasisidet ning loobuma järk-järgult toodetest, mida edu ei saada. „Oluline on mõista, milliseid kaubakategooriaid siin-seal nõutakse. Analüüsida tuleb turgu ja trende kogu maailmas – võidavad need, kes oskavad ennustada uute toodete edu konkreetsel ajahetkel teatud riigis ja tarbijate grupis,“ rääkis brändi ja tooteedust Zaitsev.

Nettrade OÜ esindab Euroopas kuut ainulaadset kaubamärki ja müüb ligikaudu 1000 erinevat toodet 20 turul üle kogu Euroopa. 

Valentin Zaitsev

Nettrade OÜ

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark