Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maksekeskus, kes vahendab E-kaubanduse Liidu hinnangul ca poolt Eesti e-kaubanduse maksete käibest, tegi maikuus 129% kasvu. Emori aprilli-maikuu uuringust selgub, et eriolukord kasvatas sagedaste e-ostlejate arvu koguni 80% võrra.
Kui eelmisel aastal oli e-poodidest ostnud 70% eestlasi siis nüüdseks on see kasvanud suisa 92%ni täisealisest elanikkonnast!
Üks huvitav trend on veel see, et märkimisväärselt rohkem on kasvanud pakkide arv, kui käive, millest võib järeldada, et soodsa ja kiire tarne ning e-kaubanduse leviku tõttu tehakse väiksemaid, üksiktoodetega ja sagedasemaid e-oste rohkem.
Lisaks, kuigi kaubanduskeskuste avamine maikuus kasvatas jaekaubanduse müüki aprilliga võrreldes 16%, ei pidurdanud see märkimisväärselt e-kaubanduse kasvu ning uued tarbijad, kes e-ostlema olude sunnil hakkasid, on uue teenuse ja ostuvõimalusega harjunud ja kasutanud e-ostlemist aktiivselt ka maikuus.
Emori uuringust selgub veel, et suurimat kasvu on teinud kaubagruppides ravimite e-ostjaskond, mis on mullusest suisa 2,7 korda suurem. Kasvutempolt järgnevad 2 kordse kasvuga toidu- ja aiakaubad ning elektroonika (+83 protsenti).
Maikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse peaaegu miljon, täpsemini 980 000 pakki, mis on 194% ja 505 000 pakki rohkem, kui 2019.a. maikuus. See on ainult siseriiklik pakkide maht, siia sisse ei ole arvestatud näiteks Omniva Hiinast tulev pakkide maht.
Suurim turuosaline on jätkuvalt Omniva, kuid konkurents on tihe. Juunikuuks prognoosivad turuosalised paarkümmend protsenti langust, mis on ka tingitud suuresti suve- ja puhkuste perioodist ehk loomulikust langusest, kuid jätkuvat kasvu e-kaubanduse mahtudele. Tõnu VäätEesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.