Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
11 kuuga on eestlased tellinud ainuüksi pakiautomaatidesse ettevõtetest pakke 15,3 miljonit, mida on suisa 18,5% ja 2,3 miljonit ühikut rohkem, kui terve 2023 aasta jooksul kokku. Monitoorime vaid eraisikute poolt ettevõtetest tellitud pakke (B2C), ei arvesta eraisikute omavahelisi saadetisi ning ettevõtete vahelisi saadetisi.
Detsember tõotab tulla sarnase kasvuga novembrile ning kogu aasta rekordiline 17 miljonit pakki ja aasta kasvuga 20% kanti!
Novembri pakimaht oli ka läbi ajaloo suurim: 1,7 miljonit pakki, mida on 8,1% rohkem, kui aasta tagasi novembris. Kõige suurema kasvu tegi Venipak, kuid kelle võrdlusbaas eelmisest aastast alles alustades ei ole siinkohal võrreldav, tasub siiski välja tuua, et Venipak, kes on pikalt olnud turuosaga 1-1,5% on viimastel kuudel märgatavalt kasvanud ning novembris omab turuosa juba 2,5%. Märkimisväärse kasvu tegi DPD, suisa 20% eelmisest aastast. Omniva 10% ning Smartpost langes -10%. Pakimahus langus on suhteliselt erakornde, mida on kevadel korra olnud ühes kuus Omnival ning eelmise aasta alguses 2 kuul Smartpostil endal. Sel aastal on igas kuus kõigil turuosalistel olnud kasvud eelmisest aastas pakimahtudes. Miks Smartpostil nii suur langus ja DPD ning Omniva kasvus? Tõenäoliselt on siin taga suured rahvusvahelised kliendid (peamiselt Aasiast), kelle mahud varieeruvad ja liiguvad turosaliste vahel ning aastaga on toimunud kliendilepingutes muudatusi. Omniva hoiab pakiturul 44% turuosa, DPD on käesoleval aastal möödunud Smartpostist ning kasvanud 28% teiseks, Smartpost 24%, Venipak 2,5%. Uue turuosalisena on sisenenud Eesti pakiturule ka Unisend ehk Leedu Post, kes liitub loodetavasti samuti monitooringuga 2025 aasta jooksul.
Lisaks heameel on välja tuua, et Eesti kaupmehed on väga tublid ning kasvu ei tule ainult Aasiast vaid ka Eesti kaupmeeste mahud on 5-10% kasvus. Olenevalt kaupmehest ja valdkonnast on märgatavalt näha sügisest alates Eesti kaupmeeste mahtude kasvu ning rahvusvaheliste kaupmeestega konkureerimises enda eeliste oskuslikku kasutamist.
Pakimahu monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, Smartposti, DPD ja Venipakiga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.