Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Käesoleva aasta novembris tegid sooduskampaaniad nagu E-smaspäev ja Must Reede Maksekeskuse ja Montonio statistika järgi 2,5-3x suuremad käibed neil päevil, kui on tavapärasel päeval. E-smaspäev seejuures ületas Montonio hinnangul Musta Reede käivet. Tarbija on muutunud soodustuse altimaks, mis tähendab, et paljud kampaaniad sama soodustuse või pakkumisega, mis olid aasta tagasi, enam ei toiminud. Samas kes tegid hea pakkumise, tegid ka hea müügi. Novembrikuus liikus pakiautomaatidesse 1 268 000 pakki, mida on 9% rohkem, kui aasta tagasi. Üle 1,2 miljoni paki tellisid eestlased 2021.a., mil olid kaubanduskeskused kohati kinni ja kasv üüratu, vaid aprillikuus (täpsemalt 1,3 miljonit pakki). Sellist pakkide mahtu nagu 1,2 miljonit, oleme näinud viimase 2 aasta jooksul vaid 2x (2021 aprill ning 2022 aprill). Novembris maadles Smartpost pakiautomaatide tarkvara vahetuse probleemidega, mis ilmselt põhjustas ka kaupmeeste poolt teiste konkurentide enim eelistamise. Seetõttu tegi Smartpost -10% eelmisest aastast ning nende turuosa kogu pakimahust oli 27%. Esmakordselt jõudis neile järgi (vaid paar tuhat pakki vahe) ja tegi samuti 27% turuosa DPD. Omniva tegi võimsa kuu, Eesti sisene maht kasvas kahekohalise numbri, samuti ja rohkemgi veel rahvusvaheline maht. Omniva tegi aasta võrdluses suisa 21% kasvu ning nend turuosa oli üle 45%. Käesoleva aasta 11 kuuga on eestlased tellinud pakiautomaatidesse pisut üle 11 miljoni paki. 2021 a tellisid eestlased pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki. Sel aastal ületatakse eelmise aasta mahtu pisut. Eelmisel aastal oli ka võrreldes üle-eelmisega 33% kasvu. Sel aastal muidugi tuleb käibes kasv korralik, suuresti ka tänu inflatsioonile. Eelmise aasta 33% pakimahu kasvu kõrval oli Eesti Panga käibe statistika 2,5 miljardit eurot, mis oli 50% kasvu üle-eelmisest aastast. Käesoleva aasta 9 kuu ehk 3 kvartali peale näitab Eesti Panga statistika 40% kasvu. Mis ei tähenda muidugi 40% hinnatõusu sama mahu pealt, vaid on ka mõnevõrra kallimaid asju tellitud. Kohati näitavad kaupmeeste andmed 10-15% kallimat keskmist ostukorvi viimastes kvartalites.
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.