Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
2016. aasta esimeses kvartalis kasvasid Omniva äritulud eelmise aastaga võrreldes 23%. Kasvu aluseks oli logistika ja rahvusvaheline e-kaubanduse äri, teisest küljest iseloomustas kvartalit traditsioonilise kirjateenuse jätkuv kahanemine.
2016. aasta esimeses kvartalis olid kontserni äritulud kokku20,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 23%. Äritulude kasvu mõjutas enim rahvusvahelise e-kaubanduse äri ja logistikateenuste mahtude kasv, postiteenuste tulud vähenesid 7%.
Ettevõtte kasvu veab pakiäri
Pakiäri teenuste maht kasvas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 26%.
Eriti märkimisväärne oli kasv teistes Balti riikides, eriti Leedus, kus pakiteenuste maht kasvas esimeses kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 62%.Pakiäri teenuste kasvu toetab kliendile mugav ja kergesti kättesaadav pakiautomaatide võrgustik.
Omniva 205 pakiautomaati moodustavad Balti riikide suurima pakiautomaatide võrgustiku ja 2016. aastal suureneb see veel ligi kolmandiku võrra. Seejuures muutub Omniva pakiautomaaditeenus üha paremini kättesaadavamaks ka väiksemates linnades ja asulates.2015. aasta märtsis toimusid Eestis Riigikogu valimised, mistõttu olid 2016. aasta esimese kvartali reklaamiteenuste tulud väiksemad 26%.
Eestis saadetud kirjade kogused langesid aastaga 7% ja tulud 1%. Kirjateenuse mahtude langus on peamiselt tingitud arvete liikumisest elektroonilistesse kanalitesse.
„Olukorras, kus kirjateenuse maht langeb ning enamik kliente külastab postkontorit paki saatmise või kättesaamise eesmärgil, peame võrgustiku kujundamisel lähtuma just pakiäri vajadustest,“ ütles Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas.
“Seetõttu vajavad uuendamist ka nõuded postivõrgule, mis on paika pandud kümme aastat tagasi ja peamiselt kirjateenuse vajadusest lähtuvalt.“
Infoäri kasvu toetab e-arvete levik
Infoäri teenuste tulud kasvasid kontsernis 22% võrreldes 2015.aasta esimese kvartaliga. Infoäri kasvuvõimalusi Eestis toetab riigi kava viia 2016. aasta lõpuks avaliku ja erasektori vaheline arveldamine üle masinloetavatele e-arvetele ning Euroopa Komisjoni plaan 2016. aasta lõpuks välja töötada Euroopa riikide jaoks ühtne e-arve standard, mis toetab piiriülest e-arvetega arveldamist.AS Eesti Post on rahvusvaheline kontsern, mis pakub posti-, logistika- ja infologistikateenuseid.
Kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post, tütarettevõtetena AS Maksekeskus, Leedus asuv tütarettevõte UAB Omniva LT, Lätis asuv SIA Omniva ning sidusettevõte OÜ Post11. Emaettevõtte põhitegevusala on posti -, logistika- ja infologistikateenuste osutamine ning e-arvete käitlemine (Omniva arvekeskus).
SIA Omniva ja UAB Omniva LT põhitegevus on pakiautomaadi- ja kullerteenuse pakkumine Läti ja Leedu turul. AS Maksekeskus tegevusalaks on makselahenduste pakkumine e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele Baltikumis. Post11 pakub e-kaupmeestele rahvusvahelisi logistilisi terviklahendusi kaupade kättetoimetamiseks üle kogu maailma.
Täiendav info:Kaja Sepp Omniva kommunikatsioonijuht 5162101
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.