Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Muljeid Londoni kaubandusest ja e-kaubandusest ning E-commerce Expost jagab Eesti e-kaupmeestele reisi korraldanud Hando Sinisalu.
Kõigepealt - kas Eesti kaupmehel võiks olla Suurbritannia turul võimalus läbi lüüa?
Kohtusime Eesti saatkonnas toimunud seminaril LHV Panga juhi Erki Kiluga, kes oli UK turu võimaluste osas lootusrikas. Kilu arvates on Eesti ettevõtete eelis see, et me tänu koduturu väiksusele oleme harjunud rohkem pingutama ja asju korralikult tegema. “Londonis on kõik katki, vähesed hoolivad kliendist. Eestlased oskavad kiireid ja lihtsaid protsesse disianida. Briti ettevõtjad mõtlevad keeruliselt. Siin on nii palju rahvast, et pole eriti vaja pingutada”, arvab Erki Kilu.
Kas Eesti kaupmehel tasub suurel Expol väljas olla?
Woola asutaja Anna-Liisa Palatu oli oma väljapanekuga E-commerce Expol väga rahul. “Kulutasime boksi peale ca 5000 eurot ja lisaks veel meeskonna reisikulud, aga kindlasti tasub see investeering ära. Woola toodete vastu tunti suurt huvi,” väitis Palatu.
Briti e-kommertsi väljavaade 2022/23 aga ei tundu eriti helge. Expo raames toimunud seminaril näitas Briti e-kaubanduse liidu IMRG esindaja Andy Mulcahy võrdlemisi kurba statistikat: võrreldes pandeemia- aastatega on enamikes kategooriates (eriti teravalt aianduse, kodu ja kodumasinate valdkonnas) mahud langenud - kuni 30% võrra. Kasv on ainult riiete ja jalanõude kategoorias.
Konverentsil esinenud Rachel Clarke: “Metaversumist küll räägitakse palju, aga enamikel juhtudel on tegu lihtsalt PR-trikiga. Selle kaudu üritatakse oma brändist jätta innovaatiline mulje. Tegelikkuses on metaversumi keskkondade kasutajate arv väga väike, Decentralandil näiteks vaid 750 kasutajat päevas.”
Füüsilistest poodidest jättis kõige parema mulje Jaapani moekaupade kett Uniqlo. Kõik tooted on varustatud RFID- koodiga ja automaatkassas piisab sellest, kui ostud lihtsalt oma ostukorvist alusele valada - midagi ise skaneerida vaja ei ole. Süsteem arvutab hinna kokku ja viipemaksega saab kohe tasuda. Ei mingi äppi, ei kassapidajat - lihtne ja kiire. Lisaboonus on see, et tänu RFID koodidele leiab teenindaja soovitud eseme kiiresti üles - isegi siis kui see on näiteks proovikabiinis või mannekeeni seljas.
Amazoni täisautomaatne pood on kasutajakogemuse poolest veidi konarlik ja eeldab turvamehe/nõustaja sekkumist. Kuulsime ka seda, et Amazon on hetkel oma täisautomaatsete poodide laienemise Londonis peatanud. Ilmselt pole pilootprojekt ennast veel õigustanud.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.