Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Poodide sulgemine tõi kaasa internetiostjate osakaalu hüppelise kasvu nii Eestis kui kogu Euroopas

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Kui märtsi algul moodustas e-ostjate osakaal kogu kaubagrupi ostjatest enam kui poole viies kaubagrupis, siis aprillis ületas see 50% piiri juba 9 kaubagrupis, selgus Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust. Lisaks Kulleri- ja logistikaettevõtte DPD tellitud üle-euroopalisest uuringust selgub, et eriolukorrast tulenevalt kasvas e-kaubandus Euroopa Liidus lausa 27% ning koguni 70% e-ostlejatest kavatseb uute e-ostlemise harjumustega jätkata ka peale eriolukordade lõppu.

Viimase kuu jooksul on veebipoodidest ostjaid enam kui tavapoodidest ostjaid raamatute, elektroonika, riiete, sisustuskaupade, jalatsite, kodutehnika, spordikaupade, kosmeetika ning parfümeeria kategoorias. Võrreldes märtsiga on e-ostmine kasvanud kõige enam remondikaupade, kodutehnika, jalatsite, spordikaupade ja riiete puhul. Nende kaubagruppide e-ostjate osakaalud on kasvanud kuuga enam kui 50 protsenti.

E-ostjaskonna osakaal kogu kaubagrupi ostjatest on suurim raamatute puhul – selles kaubagrupis moodustab e-ostjaskond 81 protsenti kogu kaubagrupi ostjatest. Raamatutele järgnevad elektroonikaseadmed, riided ja sisustuskaubad (kõigis kolmes ületab e-ostjaskonna osakaal 70 protsendi piiri).Ka toidukaupade ostmine veebist on võrreldes märtsi algusega veidi kasvanud ja on alates eelmise aasta augustist seni kõrgeimal tasemel – kui augustis oli veebist toidukaupade ostjate osakaal 10 protsenti, siis aprillis juba 17 protsenti.

Nagu Eestis on terves Euroopas toonud viirus ja eriolukorrad suuri muutusi e-kaubanduse valdkonnas. 2019. aastaga võrreldes tekkis möödunud aastal juurde üle 15 miljoni uue e-ostleja.

See on suur hüpe. Tuleviku mõttes on aga veelgi olulisem DPD uuringust välja tulnud fakt, et tervelt 70% nendest uutest e-ostlejatest kavatseb netist ostmise juurde jääda ka pärast piirangute lõppu. See tähendab, et kogu e-kaubanduse valdkond teeb sellega mitmeaastase arenguhüppe.

DPD grupi poolt läbi viidud e-baromeetri uuringust selgus veel lisaks, et uuteks e-ostlejateks hakkasid viiruse tõttu väga paljud just vanemaealised inimesed, mis on toonud kaasa ka näiteks selle, et kui varasemalt tehti suur osa oste mobiilide ja nutiseadmete abil, siis nüüd on kõvasti suurenenud lauaarvutilt tehtavate ostude hulk ning vanemad e-ostlejad on ka n-ö kindlamad ostu lõpule viijad. Kui nad juba ostukorvi asju lisavad, siis tõenäoliselt viivad nad ka tehingu lõpuni ja ei jäta seda pooleli.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark