Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Stripe’i uuringust selgusid lihtsad e-poe müüki vähendavad vead

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

E-poodide arendamise, optimeerimise ja sinna liikluse saamisega nähakse hullupööra vaeva.

Sel kõigel on reeglina üks eesmärk – panna klient ostma. Seda üllatavamad on käesoleval aastal läbi viidud Stripe’i uuringu tulemused, millest selgusid lihtsad konversioonitapjad, kirjutab Kaarel Talvoja teksti- ja tõlkebüroost Eiffel.

#1 Mobiilile küll optimeeritud, aga poolikult

Uuringusse kaasatud e-poodidest oli 96% kassalehtedest küll mobiilsete seadmete ekraanidele kohandatud, ent neist kõigest 12% toetasid digitaalse rahakoti kasutamist.

Miks see oluline on?Kliendi ootused on mobiilist ja arvutist ostmisel erinevad. Näiteks kui kassaleht mobiilist ostes kliendi seadme ekraaniga ei kohandu, on päris suur tõenäosus, et ostmisest loobutakse.

Ühes teises Stripe’i analüüsis leiti, et kui üle 50% e-poodide külastustest tehakse nutitelefoniga, siis ostu vormistamine jäetakse mobiilis pooleli kaks korda sagedamini kui arvutis!

Digitaalsed rahakotid nagu Apple Pay ja Google Pay teevad mobiiliseadmes maksmise väga mugavaks, sest see käib vaid ühe-kahe klõpsuga. Ilmselt tead isegi, et nende kasutamise populaarsus kasvab jätkuvalt.

#2 Probleemid ostu vormistamisega

Uuringu kohaselt oli 58% e-poe kassalehtedel vähemalt kolm ostmist raskendavat põhiviga:

  • Kaardi numbri/info sisestamisel puudus maksekaardi numbri automaatkontroll
  • Mobiilsetes seadmetes ei kuvatud kaardi numbri sisestamisel numbrilist klaviatuuri
  • Tehinguid sai teha ka kaardi valede numbrite ja aegumistähtaja sisestamisel

Eraldiseisvalt ei pruugi need vead olla liiga tähtsad. Ent koos esinedes muutuvad need ostu sooritava kliendi jaoks päris suureks probleemiks.Eestis kasutab enamik e-poest ostjaid tasumisel küll pangalinki, ent kas oled mujalt pärit ostja jaoks eelnimetatud probleemid oma e-poes ära lahendanud?Uuring tõi välja, et üheksal juhul kümnest jääb ost e-poes pooleli just kassalehel. Seega tuleks veenduda, et

  • sinu e-poes oleks arvestatud ostja eelistustega – näiteks soovivad osad kliendid kaardinumbreid sisestada tühikutega iga neljanda numbri järel, osad kliendid aga ilma tühikuteta;
  • klient ei peaks poolikult lahendatud kassalehe tõttu ostu vormistamisega otsast peale hakkama – näiteks seetõttu, et sellel pole teiste riikide klientide jaoks kõige levinumaid maksemeetodeid (81% uuringusse kaasatud e-poodidest polnud).

Uuringus toodi välja, et Euroopa e-poodides tehakse deebet- või krediitkaardiga vaid 40% maksetest. Saksamaal on kõige populaarsem maksemeetod näiteks pangaülekanne, Itaalias eelistab 33% ostjatest kasutada digitaalset rahakotti.Näitena toodi uuringus veel kolm Hong-Kongis asuvat ettevõtet, mis müüvad läbi e-poodide kaupa Hollandisse.

Pärast seda, kui nad lisasid oma e-poe maksemeetodiks iDEAL’i (populaarseim maksemeetod Hollandis), kasvas nende müük Hollandis tervelt 79%.

#3 Oluline info on vaid ühes keeles

Suurem osa uuringusse haaratud e-poodide kassalehtedest olid jäetud teistesse keeltesse tõlkimata. Ning ka see võib e-poele tähendada olulist saamata jäävat tulu.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark