Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

E-kaubanduse nädal Genfis

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

1.-5. aprillini toimub Genfis ÜRO Kaubanduse ja Arengukonverentsi [1] (UNCTAD) raames e-kaubanduse nädal.

Tegu on maailma juhtiva temaatilise foorumiga, mis on suunatud eelkõige ministritele, vanemametnikele, tegevjuhtidele ja teistele äriesindajatele, aga ka rahvusvahelistele organisatsioonidele, arengupankadele ning kodanikuühiskonna esindajatele digimajandusega seotud arenguvõimaluste ja peamiste väljakutsete arutamiseks.

Selle aasta konverentsi alateemaks on „Digitaliseerumisest arenguni“ (“From Digitalization to Development”).

Kuivõrd tegemist on arenguorganisatsiooni eestvedamisel toimuva konverentsiga, pööratakse erilist tähelepanu arengumaade ja vähimarenenud riikide digiarengu toetamise tugevdamisele kõikidel tasanditel, alustades taristu loomisest kuni õigusraamistikuni.

Arutelude fookuses on vajadus kaotada institutsioonide, valitsuste ning poliitikavaldkondade silo-põhine lähenemine e-kaubandusele, et realiseerida digimajanduse potentsiaali kestliku arengu edendamiseks.

Ülemaailmse e-kaubanduse regulatsiooni loomiseks on vaja toime tulla kolme põhiväljakutsega:

1)globaalne raamistik digikaubanduseks,

2) platvormid e-kaubanduses ja

3) andmed ning andmevood.

Töösessioonidel ja paneelaruteludes on kõige suuremat tähelepanu pööratud andmemajandusele – andmete kogumise, talletamise ja kaitsmisele – sealhulgas privaatsuse tagamise olulisusele.

Mitmel korral on esile toodud Euroopa Liidus jõustunud andmekaitse üldmäärust GDPR, mida ka näiteks Brasiilia, India ja Jaapan on oma vastavate andmekaitseseaduste eeskujuks võtnud. Vaatamata määrusest tulenevale halduskoormusele, aitab see kasvatada usaldust turuosaliste vahel.

Tarbijate usalduse kasvatamiseks nähakse vajadust ka rahvusvaheliste tarbijakaitsereeglite kokku leppimises. Ebaselgus tarbija õigustes pidurdab e-kaubanduse arengut. Kõigest 30% vähimarenenud riikidest rakendab tarbijakaitseseadusi ning 36% on vastu võtnud privaatsuseeskirjad ja andmekaitseseadused.

Platvormimajanduse kontekstis tõdeti usalduse puudumist platvormide ja regulaatorite vahel. Platvorme nähakse monopolidena, kes avaldavad negatiivset mõju konkurentsile ega hooli tarbijate privaatsusest. Samas pääsevad just tänu platvormidele mikro- ja väikeettevõtjad ligi suurele hulgale tarbijatele. Suurplatvormide esindajad tõid siiski esile, et tarbijate huvide ja andmete kaitse on prioriteet ning seal tegutsevate kauplejatega jagatakse vastutust nende õiguste tagamisel.

Digitaliseerumisega kaasnenud ka uued nähtused, nagu ettevõtete digitaalne dominantsus (digital dominance) ja digivaesus (digital poor), mida iseloomustab digioskuste või digiettevõtluse võimaluste puudumine.

Tekkinud on nn digilõhe, mille suurimaks väljakutseks on see, kuidas tegeleda 20:80 probleemiga: 20% inimestest toimetab internetis väga hästi, kuid 80% pigem mitte, samas kui juurdepääsu internetile omab ca 50% kogu maailma elanikkonnast.

Christman Roos, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi nõunik[1] https://vm.ee/et/uro-kaubanduse-ja-arengukonverents

1.-5. aprillini toimub Genfis ÜRO Kaubanduse ja Arengukonverentsi [1] (UNCTAD) raames e-kaubanduse nädal. Tegu on maailma juhtiva temaatilise foorumiga, mis on suunatud eelkõige ministritele, vanemametnikele, tegevjuhtidele ja teistele äriesindajatele, aga ka rahvusvahelistele organisatsioonidele, arengupankadele ning kodanikuühiskonna esindajatele digimajandusega seotud arenguvõimaluste ja peamiste väljakutsete arutamiseks. Selle aasta konverentsi alateemaks on „Digitaliseerumisest arenguni“ (“From Digitalization to Development”).

Kuivõrd tegemist on arenguorganisatsiooni eestvedamisel toimuva konverentsiga, pööratakse erilist tähelepanu arengumaade ja vähimarenenud riikide digiarengu toetamise tugevdamisele kõikidel tasanditel, alustades taristu loomisest kuni õigusraamistikuni. Arutelude fookuses on vajadus kaotada institutsioonide, valitsuste ning poliitikavaldkondade silo-põhine lähenemine e-kaubandusele, et realiseerida digimajanduse potentsiaali kestliku arengu edendamiseks.

Ülemaailmse e-kaubanduse regulatsiooni loomiseks on vaja toime tulla kolme põhiväljakutsega: 1) globaalne raamistik digikaubanduseks, 2) platvormid e-kaubanduses ja 3) andmed ning andmevood. Töösessioonidel ja paneelaruteludes on kõige suuremat tähelepanu pööratud andmemajandusele – andmete kogumise, talletamise ja kaitsmisele – sealhulgas privaatsuse tagamise olulisusele. Mitmel korral on esile toodud Euroopa Liidus jõustunud andmekaitse üldmäärust GDPR, mida ka näiteks Brasiilia, India ja Jaapan on oma vastavate andmekaitseseaduste eeskujuks võtnud. Vaatamata määrusest tulenevale halduskoormusele, aitab see kasvatada usaldust turuosaliste vahel.

Tarbijate usalduse kasvatamiseks nähakse vajadust ka rahvusvaheliste tarbijakaitsereeglite kokku leppimises. Ebaselgus tarbija õigustes pidurdab e-kaubanduse arengut. Kõigest 30% vähimarenenud riikidest rakendab tarbijakaitseseadusi ning 36% on vastu võtnud privaatsuseeskirjad ja andmekaitseseadused.

Platvormimajanduse kontekstis tõdeti usalduse puudumist platvormide ja regulaatorite vahel. Platvorme nähakse monopolidena, kes avaldavad negatiivset mõju konkurentsile ega hooli tarbijate privaatsusest. Samas pääsevad just tänu platvormidele mikro- ja väikeettevõtjad ligi suurele hulgale tarbijatele. Suurplatvormide esindajad tõid siiski esile, et tarbijate huvide ja andmete kaitse on prioriteet ning seal tegutsevate kauplejatega jagatakse vastutust nende õiguste tagamisel.

Digitaliseerumisega kaasnenud ka uued nähtused, nagu ettevõtete digitaalne dominantsus (digital dominance) ja digivaesus (digital poor), mida iseloomustab digioskuste või digiettevõtluse võimaluste puudumine. Tekkinud on nn digilõhe, mille suurimaks väljakutseks on see, kuidas tegeleda 20:80 probleemiga: 20% inimestest toimetab internetis väga hästi, kuid 80% pigem mitte, samas kui juurdepääsu internetile omab ca 50% kogu maailma elanikkonnast.

Christman Roos, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi nõunik

 

 

[1] https://vm.ee/et/uro-kaubanduse-ja-arengukonverents

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark