Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Usaldus kodumaiste e-poodide vastu kasvab

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Kantar Emori tänavuse e-kaubanduse trendiuuringu tulemused annavad kaubanduskeskustele põhjust muretsemiseks, sest 38 protsenti 25–34aastastest elanikest teeb juba veebist sisseoste vähemalt 2–3 korda kuus. Seejuures eelistatakse üha enam Eesti e-poode.

Nooremas vanuserühmas ehk 15–24aastaste hulgas on sagedasi veebiostlejaid veidi vähem ning 65–74aastaste seas vaid neli protsenti. Ometi on e-poodidel endiselt üks suur puudus – kaupa ei saa enne ostmist proovida ega katsuda. Siin on noorte, keskealiste ja ka kõige vanemate eestimaalaste arvamus sarnane, keskmiselt 85 protsenti peab seda peamiseks puuduseks.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi kinnitusel nähakse e-poodidel võrreldes tavakauplustega teisigi miinuseid, aga ülivõimsalt kerkib esile oma silmaga nägemise ja katsumise võimaluse puudumine.

„Rohkem kui kaks korda vähem inimesi ehk vaid 36 protsenti kurdab kaupade küsitava kvaliteedi üle ning 30 protsendile ei meeldi tarneaeg. Nägemise ja proovimise võimaluse puudumine võib jääda iseäranis rõivaste ja jalatsite puhul ostmist pärssivaks probleemiks veel mõneks ajaks, kui just virtuaalreaalsuse võlurid midagi revolutsioonilist välja ei mõtle.“

Mis puutub e-poodide eelistesse tavakaupluste ees, siis siin on vanuserühmade arusaamad märksa erinevamad. Ollakse küll ühel nõul selles osas, et aja kokkuhoid ja soodsad hinnad on veebist ostmise peamised eelised, kuid kui 50–74aastaste seas kujuneb ostuprotsessi mugavus tähtsuselt kolmandaks, siis 15–24aastaste seas on see alles seitsmendal kohal.

Selles noorimas vanusegrupis on aja kokkuhoiu ja soodsate hindade kõrval võrdselt tähtsal kohal lai kaubavalik ja toodete lihtne leitavus/otsing. Erinevalt teistest vanusegruppidest väärtustavad nad ka võimalust näha teiste kasutajate antud tagasisidet.Kersten Jõgi sõnul näitavad uuringu tulemused ka usalduse kasvu kodumaiste e-poodide vastu.

Kui veel eelmisel aastal kinnitas pea iga teine veebist riideid, jalatseid ja spordikaupu ostnu, et eelistab pigem välismaiseid veebipoode, siis tänavu oli välismaise eelistajaid üle kahe korra vähem ning kohalike osatähtsus kasvas.

„Kodumaiste e-poodide peamine eelis välismaiste ees on kiirema tarne pakkumine,“ märkis Jõgi.

„Kui suudetakse pakkuda tarbija vajadustele sobivat kaubavalikut sobiva hinna ja kättetoimetamiskiirusega, langeb kaalukauss selgelt kohaliku pakkuja kasuks.“

E-kaubanduse trendiuuringus olid vaatluse all inimeste veebist ostmise kogemused, milliseid kaupu veebist ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostlemisel ning kaupade tagastamismugavus.Kantar Emor küsitles tänavuses e-kaubanduse trendiuuringus üle Eesti kokku ligi 1600 inimest vanuses 15–74 aastat.

Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Ettevõte kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.Kantar Emor

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark