Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Veebruar oli e-kauplejatele hea müügikuu

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli veebruaris jooksevhindades 17,7 miljonit eurot, mis mullusega võrreldes suurenes 40% ja jaanuarikuuga võrreldes kasvas 1% võrra.

Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot


Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta veebruaris 2016. aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Kui jaanuaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%, siis veebruaris kasv veidi aeglustus.

2017. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 466,9 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv veebruaris aeglustus. Kui jaanuaris kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 11%, siis veebruaris oli kasv 3%. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes.

Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas püsivhindades aastaga 39%.

Müügitulu suurenes veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 16%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 7%) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 4%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad).

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta veebruariga võrreldes 2%. Nende kaupluste müügitulu langusele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta veebruari kõrge võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu kiirenemine.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis eelnevatel kuudel langust näitas, pöördus veebruaris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta veebruariga võrreldes 7%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 9%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.

Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark