Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maikuu pakimaht jäi alla märtsile kuid ületas aprilli ning ka eelmise aasta maikuud. Maikuus tellisid eestlased 1,51 miljonit pakki ettevõtetest pakiautomaatidesse, mida on 9,2% rohkem, kui eelmise aasta maikuus. Pakimaht jagunes 71% tellitud Eesti ettevõtetest ning 29% tellitud piiriüleselt.
Kõige suuremat kasvu teeb Venipak, 73% (kuigi siinkohal tuleb märkida, et nad on alles turule sisenenud ettevõte ja siinkohal peab vaatama lisaks ka turuosa suurust). DPD kasv on jätkuvalt väga tugev, 42%, Smartpostil 17% ning Omnival -15%.
Kõige suuremat turuosa hoiab endiselt Omniva, milleks on 36%, järgneb DPD 34%, Smartposti 27% ning Venipak 3%.
Kuuldavasti saab Omniva langus juulist läbi, kuna languse põhjuseks on aasta alguses Unisendile kaotatud Temu maht, mis nüüd juulist tagasi liigub Omniva alla suures osas. Unisend veel ei ole monitooringuga soovinud liituda, seetõttu nende mahud ei sisaldu pakimahu monitooringus.
Temu maht on arvestatav, näiteks IV kvartalis 2024 aastal oli Temu suurim piiriülene e-kaubanduse ettevõtte maksulaekumise järgi ning hüpoteetiliselt arvutades võis nende käive Eestis jääda 63-65 000 000 euroni 2024 aastal ning küündida 80-90 000 000 euroni 2025 aastal. Ehk, et arusaadav on pakifirmade poolt Temu mahu pärast võitlus.
Monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Smartposti, Omniva, DPD ja Venipakiga
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.
Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.
Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.