Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Pool Eestist ootab suvel pakke oma suvekodu juurde

July 25, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

SmartPosti tellitud värske üle-eestiline tarbijauuring näitab, et enam kui pooled eestimaalased peavad oluliseks võimalust tellida pakid just sinna, kus nad suvekuudel viibivad. Olgu selleks suvekodu, maakodu või suvilapiirkond. Seega e-kaubandus liigub suveperioodiks koos inimestega linnast maale.

Üle poole vastanutest ehk 52,6% peab võimalust tellida pakke suvekodusse oluliseks või väga oluliseks. Selline statistika viitab selgelt sellele, et inimeste ootused pakiteenuse kättesaadavusele ei kao suvel, vaid liiguvad koos nendega teise asukohta.

Uuringust selgub ka, et 72% inimestest kasutavad pakiautomaate suvekuudel sama tihti kui muul ajal ja 3,8% vastanutest lausa sagedamini. Nendest ligi kolmandik märkis, et nad kasutavad pakiautomaate suvel rohkem just seetõttu, et teevad rohkem oste e-poodidest, näiteks suvevarustuse, aiatarvete või reisimiseks vajalike kaupade ostmiseks.

Need tulemused viitavad muutusele tarbijakäitumises. Kui varem oldi valmis paki järele sõitma, siis nüüd oodatakse, et pakiteenus liigub inimese juurde. Suveperioodil peab pakiteenus olema kättesaadav seal, kus inimesed tegelikult viibivad ja oste teevad. See tähendab, et mitte ainult linnades, vaid ka suvituspiirkondades.

„Inimesed liiguvad suvel linnadest välja ja ootavad, et ka nende igapäevased teenused liiguksid koos nendega,“ sõnab SmartPosti müügiosakonna juht Sander Borodkin. „Meie ülesanne on olla seal, kus on meie kliendid. Seepärast laiendame pidevalt oma pakiautomaatide võrgustikku üle Eesti.“

SmartPostil on oma unikaalne strateegia väiksemates asulates laienemiseks: lisaks pakiautomaatidele on ettevõttel ka pakipunktid. Need on kohalikud kohvikud, poekesed või muud ärid, kuhu inimesed saavad SmartPostiga omale pakke tellida. Pakipunktid asuvad enamasti piirkondades, kus ei ole piisavalt elanikke, et pakiautomaadi paigaldamine end ära tasuks. Tänu pakipunktidele saab SmartPosti laieneda ka väiksematesse asulatesse, sealhulgas suvituspiirkondadesse.

„Me ei paigalda mitte ajutisi lahendusi, vaid loome kestlikku võrku vastavalt inimeste liikumisele ja vajadustele,“ kinnitab Sander Borodkin. „E-poodidel soovitan valikusse lisada ka SmartPosti kullerteenuse, sest siis saame pakid kohale toimetada ka nendesse suvituskohtadesse, milleni meie võrgustik ei ulatu,“ lisab Borodkin.

Tarbijauuringu tulemused kinnitavad, et pakiteenuse valikul ei määra enam ainult kiirus ja hind, vaid teenuse kättesaadavus seal, kus inimene tegelikult viibib. Tuleviku pakiteenus ei küsi sihtkohta, vaid liigub inimesega kaasa.

 

Elen Mitt

SmartPosti

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Мы компетентны

Мы точно знаем, что происходит в электронной коммерции и как ее использовать для развития бизнеса. Мы рады поделиться этими знаниями с помощью обзоров, исследований и обучения. Чтобы было легче выращивать и покупать.

Мы надежны

Для нас важны репутация и прогресс эстонской электронной коммерции. Мы выступаем за то, чтобы электронная коммерция Эстонии соответствовала передовой практике и высоким стандартам качества. Это выгодно как покупателю, так и продавцу.

Мы в безопасности

Вместе мы сделаем электронную коммерцию более безопасной. Наш знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый и строгий процесс совершения покупок, а также повышает доверие к продавцу и улучшает репутацию.

Liitu liiduga

Интернет-магазины, которым можно доверять.

Знак качества «Безопасное место для покупки» гарантирует покупателю контролируемый шоппинг, отвечающий строгим условиям.

Ознакомьтесь с этикеткой качества