Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Pool Eestist ootab suvel pakke oma suvekodu juurde

July 25, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

SmartPosti tellitud värske üle-eestiline tarbijauuring näitab, et enam kui pooled eestimaalased peavad oluliseks võimalust tellida pakid just sinna, kus nad suvekuudel viibivad. Olgu selleks suvekodu, maakodu või suvilapiirkond. Seega e-kaubandus liigub suveperioodiks koos inimestega linnast maale.

Üle poole vastanutest ehk 52,6% peab võimalust tellida pakke suvekodusse oluliseks või väga oluliseks. Selline statistika viitab selgelt sellele, et inimeste ootused pakiteenuse kättesaadavusele ei kao suvel, vaid liiguvad koos nendega teise asukohta.

Uuringust selgub ka, et 72% inimestest kasutavad pakiautomaate suvekuudel sama tihti kui muul ajal ja 3,8% vastanutest lausa sagedamini. Nendest ligi kolmandik märkis, et nad kasutavad pakiautomaate suvel rohkem just seetõttu, et teevad rohkem oste e-poodidest, näiteks suvevarustuse, aiatarvete või reisimiseks vajalike kaupade ostmiseks.

Need tulemused viitavad muutusele tarbijakäitumises. Kui varem oldi valmis paki järele sõitma, siis nüüd oodatakse, et pakiteenus liigub inimese juurde. Suveperioodil peab pakiteenus olema kättesaadav seal, kus inimesed tegelikult viibivad ja oste teevad. See tähendab, et mitte ainult linnades, vaid ka suvituspiirkondades.

„Inimesed liiguvad suvel linnadest välja ja ootavad, et ka nende igapäevased teenused liiguksid koos nendega,“ sõnab SmartPosti müügiosakonna juht Sander Borodkin. „Meie ülesanne on olla seal, kus on meie kliendid. Seepärast laiendame pidevalt oma pakiautomaatide võrgustikku üle Eesti.“

SmartPostil on oma unikaalne strateegia väiksemates asulates laienemiseks: lisaks pakiautomaatidele on ettevõttel ka pakipunktid. Need on kohalikud kohvikud, poekesed või muud ärid, kuhu inimesed saavad SmartPostiga omale pakke tellida. Pakipunktid asuvad enamasti piirkondades, kus ei ole piisavalt elanikke, et pakiautomaadi paigaldamine end ära tasuks. Tänu pakipunktidele saab SmartPosti laieneda ka väiksematesse asulatesse, sealhulgas suvituspiirkondadesse.

„Me ei paigalda mitte ajutisi lahendusi, vaid loome kestlikku võrku vastavalt inimeste liikumisele ja vajadustele,“ kinnitab Sander Borodkin. „E-poodidel soovitan valikusse lisada ka SmartPosti kullerteenuse, sest siis saame pakid kohale toimetada ka nendesse suvituskohtadesse, milleni meie võrgustik ei ulatu,“ lisab Borodkin.

Tarbijauuringu tulemused kinnitavad, et pakiteenuse valikul ei määra enam ainult kiirus ja hind, vaid teenuse kättesaadavus seal, kus inimene tegelikult viibib. Tuleviku pakiteenus ei küsi sihtkohta, vaid liigub inimesega kaasa.

 

Elen Mitt

SmartPosti

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega