🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 18 minutit
Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.
Kõige klassikalisem transpordiviis on kuller. Peab olema mitmeid kulleri lahendusi. Võib olla enim levinud transpordiviis Baltikumis, mis erineb muust maailmast, on pakiautomaadid. Eesti puhul on nimetatud Eestit ka pakiautomaatide maaks just sellepärast, et Baltikumis ja eriti just Eestis on pakiautomaatide osakaal inimese kohta väga suur.
Ja viimane on siis “tulen ise järgi kauplusesse või lattu”. See on kõige kriitilisema otsustamise kohaga transpordiviis, et kas seda võimaldada või mitte, sest tihti see tundub kõige lihtsam ja kõige odavam, aga ei suudeta tegelikult hinnata kulusid, mis kaasnevad ise järgi tulemisega.
Pildil on mõned huvitavamad näited pakiautomaatidest, mis pärinevad Covidi kriisiajast. Coop katsetas ka ise toiduga pakiautomaatide väljastust, aga turul leidusid huvitavamad lahendused, kus koju paigaldati iseenda pakiautomaate, kus pakk tuleb maa alt välja, et nii kulleril kui kliendil oleks võimalikult mugav pakki kätte saada.
E-kaubandust võetakse tihti kui IT-äri või kui turundusäri. Aga alati peaks rõhutama, et e-kaubandus tegelikult on logistikaäri. Mis teeb e-kaubanduse erinevaks võrreldes jaekaubandusega, ongi just see, kuidas lõpuks see kaup kliendini kohale jõuab. Ja muidugi ka see, et kust ta tellib. Aga eelise erinevate e-kanalite vahel ju loob just logistika.
Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud.
Vaata kursuse videotPeamiselt on neli viisi, kuidas laolahendused on üles ehitatud või mille vahel saab valida, kui olla selles kohas, kus peab otsustama, et mismoodi või kus kaupa ladustada. Alguspunktis on küsimus selles, et kas teil on lihtsalt e-pood või teil on ka e-pood ja kauplused.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida.
Vaata kursuse videotSeadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi.
Vaata kursuse videotTogether, we stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. Thanks to this, we are trustworthy and the membership also says so to our customers and partners.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.
We know what's going on in e-commerce and how to use that knowledge to grow your business. As a member, you gain access to this knowledge through research, market reviews and training. It is always easier to develop and grow together!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-commerce is evolving rapidly and we know exactly where the industry is headed.