← Tagasi

Tasuta vs tasuline tarne?

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 18 minutit

Transpordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida. Näiteks kui klient tellib omale paari saapaid ja selle tarne maksab viis eurot, siis tahetakse e-poes tihti panna see ostukorvi maksumusele juurde. Kui klient hakkab ostma, siis ta maksab viis eurot transpordikulu. Kuid see ongi nüüd otsustamise koht, kas panna saapad natukene kallimaks või siis võtta tarneahela lõpus viis eurot. Reeglina see väljendub tegelikult ostu soorituses.

Kõige suurem ostu pooleli jätmise koht on e-poes see koht, kui inimene on liikumas juba ostukorvi, tahab hakata maksma ja sellel hetkel talle öeldakse, et ta nüüd peab midagi veel juurde maksma. Isegi kui see on näiteks makseviisi kasutamise eest. On olnud aegu, kus on ka krediitkaardi maksete eest küsitud lisatasu. Baltikumis ja Euroopas suurtes e-poodi ei ole see tänaseks enam üldse levinud. 

See, et transpordi eest võetakse lisatasu on jätkuvalt väga-väga levinud. Pea kõikides e-poodides on lõpuks jõutud sinnamaani välja, et pakutakse tasuta transporti. Põhjus on see, et tasuta transport tõstab oluliselt ostu sooritust. Inimesed ei jäta tasuta tarne puhul ostu pooleli. Tasuline tarne on põhiline koht, kus inimesed tellimise pooleli jätavad, isegi kui nad peavad maksma kasvõi kaks eurot juurde kojuveo eest. Ja see on see koht, kus e-poel tasub katsetada ja proovida, et kui palju tarnehind ostukorvis mõjutab ostu sooritust.

Ja eriti kui müüa kallimaid tooteid. Näiteks kui keskmine ostukorv on kõrgem kui viissada eurot, kui müüa mobiiltelefone või mingeid muid seadmeid, siis tasub tõsiselt kaaluda, kas see, et võtta ostukorvis paar eurot juurde, aga tänu sellele jääda 30-50% protsenti ostudest ilma, mis ei ole muidugi fakt, aga mida tuleb katsetada erinevate e-poodidega, siis kas tasub teha ikkagi nii, et transpordi hind on juba toodete hinna sisse arvestatud ja pakutakse tasuta transporti.

Vali teemablokk ja asu õppima (6)

E-kaubandust võetakse tihti kui IT-äri või kui turundusäri. Aga alati peaks rõhutama, et e-kaubandus tegelikult on logistikaäri. Mis teeb e-kaubanduse erinevaks võrreldes jaekaubandusega, ongi just see, kuidas lõpuks see kaup kliendini kohale jõuab. Ja muidugi ka see, et kust ta tellib. Aga eelise erinevate e-kanalite vahel ju loob just logistika. 

Milliseid transpordiviise e-poed peaksid võimaldama?

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.

Vaata kursuse videot

Tasuta vs tasuline tarne?

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

Transpordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud.

Vaata kursuse videot

Laondus ehk komplekteerimine

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

Peamiselt on neli viisi, kuidas laolahendused on üles ehitatud või mille vahel saab valida, kui olla selles kohas, kus peab otsustama, et mismoodi või kus kaupa ladustada. Alguspunktis on küsimus selles, et kas teil on lihtsalt e-pood või teil on ka e-pood ja kauplused.

Vaata kursuse videot

Tagastused

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

Transpordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida.

Vaata kursuse videot

14 päeva tagastusõigus ja kokkuvõte

Ekspert: Mait Mäesalu, Eesti E-kaubanduse Liit

Seadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi.

Vaata kursuse videot

Why attend video courses?

Reliability

Together, we stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. Thanks to this, we are trustworthy and the membership also says so to our customers and partners.

Expert knowledge

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Strategic growth

We know what's going on in e-commerce and how to use that knowledge to grow your business. As a member, you gain access to this knowledge through research, market reviews and training. It is always easier to develop and grow together!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

News

E-commerce is evolving rapidly and we know exactly where the industry is headed.

View all →

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark