Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Määratlemata

7 kuuga on müük posti või interneti teel kasvanud 11%

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Selle aasta 7 kuuga on Eesti jaekaubanduse müük posti või interneti teel kasvanud pea 11%, 145 miljoni euroni, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Viimased 4-5 kuud on olnud stabiilse ja pea identse 10% kasvu peal igal kuul.

Tundub, et eelmise aasta 37% kasvu ei lööda, on kasv stabiilselt korralik. Jaekaubandusettevõtted teenisid juulikuus üle 600 miljoni müügitulu, kuid kasv on tervikuna vaid 2%.

Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%), muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 7%) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 3%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta juuliga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega. Kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) jäi müügitulu eelmise aasta juuliga samale tasemele.

Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2017. aasta juuliga võrreldes samale tasemele, toob välja Statistikaamet.

Jaekaubanduse sektoris on küll tervikuna 2% kasvu, kuid selle annab 11% kasv internetimüügist!

Eesti on nii internetikasutajaskonnalt kui ka pakiautomaatide ja kullervõrgustiku arendamisel maailmas esirinnas, peame tõdema, et meil on küllalt palju oma sektori turuliidreid, kes veel ei panusta e-kaubandusele ning kaotavad nii käivet kui konkurentsieelist.

Selle aasta 7 kuuga on Eesti jaekaubanduse müük posti või interneti teel kasvanud pea 11%, 145 miljoni euroni, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Viimased 4-5 kuud on olnud stabiilse ja pea identse 10% kasvu peal igal kuul. Tundub, et eelmise aasta 37% kasvu ei lööda, on kasv stabiilselt korralik. Jaekaubandusettevõtted teenisid juulikuus üle 600 miljoni müügitulu, kuid kasv on tervikuna vaid 2%.

Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%), muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 7%) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 3%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta juuliga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega.

Kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) jäi müügitulu eelmise aasta juuliga samale tasemele. Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2017. aasta juuliga võrreldes samale tasemele, toob välja Statistikaamet.

Jaekaubanduse sektoris on küll tervikuna 2% kasvu, kuid selle annab 11% kasv internetimüügist!

Eesti on nii internetikasutajaskonnalt kui ka pakiautomaatide ja kullervõrgustiku arendamisel maailmas esirinnas, peame tõdema, et meil on küllalt palju oma sektori turuliidreid, kes veel ei panusta e-kaubandusele ning kaotavad nii käivet kui konkurentsieelist.

 

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark