Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli augustis jooksevhindades 19,4 miljonit eurot, mis juulikuuga võrreldes suurenes 7% ja mullust augusti ületas 31%-lise kasvuga.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Sarnaselt juulile näitas müügitulu ka augustis eelmise aasta sama kuuga võrreldes stabiilset üheprotsendilist kasvu.
2017. aasta augustis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 588,3 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta augustiga võrreldes 8%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta augustis.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi kolmandiku.
Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (11%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta augustiga võrreldes 2%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu kiirenemine. Kui eelmise aasta augustis oli toidukaupade aastane hinnatõus 0,5%, siis tänavu augustis 6,4%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2017. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.