Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli augustis jooksevhindades 19,4 miljonit eurot, mis juulikuuga võrreldes suurenes 7% ja mullust augusti ületas 31%-lise kasvuga.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Sarnaselt juulile näitas müügitulu ka augustis eelmise aasta sama kuuga võrreldes stabiilset üheprotsendilist kasvu.
2017. aasta augustis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 588,3 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta augustiga võrreldes 8%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta augustis.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi kolmandiku.
Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (11%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta augustiga võrreldes 2%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu kiirenemine. Kui eelmise aasta augustis oli toidukaupade aastane hinnatõus 0,5%, siis tänavu augustis 6,4%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2017. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.