Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-kaubanduse Liitu kajastati eelmisel aastal meedias vähemalt 286 korral. Siit puudub veel raadio, seega vähemalt 300 korral kindlasti. Kõige rohkem BNSis, Kaubandus.ee`s, Delfis ja Postimehes. Kuid jõudsime korduvalt ka ERRi erinevatesse saadetesse (Terevisiooni, Ringvaatesse, Prillitoosi) kui ka Kanal 2, TV3, rääkimata raadiotest. Peamised teemad olid turvaline ostlemine, soovitused ostlemisel, E-smaspäev, kuid ka seadused ja piirangud. Väga palju panime rõhku seadusandlusele, kus koostöös Soraineni bürooga arvutasime välja 145 miljonit, jah, selline summa jääb riigil piiriüleste e-poodide käibemaksust saamata! Tulemuseks praeguseks on välja saadetud seaduse eelnõu, mille Eesti alates 2024.a. vastu võtab ning probleemi peaks lahendama. Loodame.
E-smaspäevast räägiti meedias 72 korral. Korraldasime 13 seminari, nii liikmetele hommikuseminaride kui 2 väga suure üritusena- Baltic e-Commerce Forumi ning koos Turunduslaboriga tasuta Facebookis ülekantava koolituspäevana. Kokku osales koolitustel aasta jooksul üle 2100 inimese. TTJA`sse esitati 2022.a. üle 3500 avalduse, millest 500 võeti tagasi, 1500 sai lahenduse isekulgu ning 732 komisjonide otsust tehti. Osalesime ka mitmekümnes e-kaubandust puudutavas komisjoni töös. 30% otsuseid oli kauplejate ning 70% tarbijate kasuks. E-kaubanduse Liitu astus 2022.a. 52 ettevõtet, kokku on meid juba peaaegu täpselt 500- oleme Eesti suurim erialaliit ilmselt otseliikmete poolest. Väljastasime 20 uut Turvalise Ostukoha usaldusmärgist, mida on kokku 195. Korraldasime ühe välisreisi, käisime Londonis e-com expol, rääkisime kaasa 9 seaduses, koostasime 3 juhendit ettevõtjatele, andsime igapäevaselt nõu, moodustasime Riigikogus e-kaubanduse toetusrüma, Majandus- ja Kommunikatsiooni ministeeriumi ning TTJAga e-kaubanduse kvartaalsed ümarlauad, kohtusime kümnetel kordadel ministrite ja suuremate organisatsioonide juhtidega ning 10 korda E-kaubanduse Liidu juhatusega, arutamaks, arendamaks ja suunamaks kõike seda.
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduseLiidu tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.