Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Kuuendat korda toimunud “E-smaspäev” ületas e-kauplejate ootusi ja aitas varasemaid müügirekordid purustada. 13. novembril toimunud kampaaniapäeval osales kokku 132 e-poodi, kes pakkusid tarbijatele 24 tunni jooksul erinevaid hinnaüllatusi.
“E-smaspäeva” eesmärk on tõsta kodumaiste e-poodide tuntust ja elavdada Eesti e-kaubandust. Kampaaniapäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 72 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük 816 681 eurot ning tellimuste koguarv 16 973.
Joonis 1. “E-smaspäeva” kokkuvõte kolme aasta lõikes (2015-2017).
Maksimaalne e-poe läbimüük oli “E-smaspäeval” 116 816 eurot (110 681 eurot 2016. aastal), müügikäibe mediaan oli 3 500 eurot. Kampaaniapäev kasvatas oluliselt e-poodide külastatavust (mediaan +60% võrreldes nädal varasema esmaspäevaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +1 500%.
Kampaanialehte www.e-smaspaev.ee külastas perioodil 6.-12.11 kokku 31 780 inimest (2016. a novembris 5 473 inimest). Kampaaniapäeval 13. novembril oli unikaalseid külastusi 21 894 (2016. a novembris 17 209 külastajat). Külastuste kasv kokku 137%, kampaaniapäeval 27%.
Joonis 2. Külastused E-smaspäeva kampaaniaperioodil 2016 vs 2017.
Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult.
Maksekeskuse statistika põhjal kasvatas E-smaspäeva kampaanias osalenud e-poodide käibeid keskmiselt 4-kordseks võrreldes “tavalise” esmaspäevaga 6. novembril. Keskmine number varjab endas aga väga suuri erinevusi poodide lõikes – kui mõned kasvasid paarkümmend protsenti, siis skaala teises otsas toimusid mitmekümnekordsed hüpped.
E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv tunneb rõõmu, et kampaania on leidnud hea vastuvõtu nii ostlejate kui e-poodide seas. "Kindlasti on e-poe müügiedu vastavuses pakkumise atraktiivsuse ja osaleja aktiivsusega - kes omalt poolt rohkem panustas, lõikes kindlasti ka magusamad viljad." 86% osalejatest plaanib uuringu andmetel kaasa lüüa järgmisel E-smaspäeval, mis toimub juba 14. mail 2018.
E-smaspäev sai meedias laialdast kajastust:
Täname osalenud e-poode, vahvaid e-ostlejaid ja meediakanaleid, kes sõna levitamisel abiks olid. Kohtume juba järgmisel “E-smaspäeval” 14. mail! Registreerimine maikuu kampaaniapäevale on e-poodidele avatud.
Registreeri e-pood.
Vaata E-smaspäeva kampaanialehte.
Liitu Facebooki lehega.
Loe tulemuste kokkuvõtet: 13.11.2017 E-smaspäeva kokkuvõte
Lisainfo:
Signe Kõiv
Juhatuse esimees
Eesti E-kaubanduse Liit
info@e-kaubanduseliit.ee
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.