Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Kõige agaramad pakiautomaatide kasutajad on Baltimaades läbi viidud uuringu põhjal leedukad, kellest kasutab teenust kord kuus vähemalt 72% vastanutest. Eestimaa ja Läti elanikud on mõnevõrra tagasihoidlikumad. Nendest kasutab pakiautomaate kord kuus 60% inimestest, selgus Smartpost Itella ja Dentsu tarbijakäitumise uuringust.
Nii Eestis, Lätis kui Leedus on kõige sagedasem pakiautomaadi kasutaja 25-44-aastane naisterahvas. Kui Eestis ja Lätis kasutavad pakiautomaate rohkem maapiirkondades elavad inimesed, siis Leedus on peamiseks kliendiks just suurlinna elanik.
Baltimaade puhul tõusevad kõigis kolmes riigis sarnaselt esile kolm tootegruppi, mille kasutamisel pakiautomaate teistest enam eelistatakse. Nendeks on riided-jalanõud, elektroonikaseadmed ning kosmeetika. Riideid ja jalanõusid saadab Eestis 59% vastanutest, Lätis ja Leedus 63% elanikest.
Võrreldes teiste Balti riikidega, kasutavad Eestimaa inimesed Lätist ja Leedust mõnevõrra enam pakiautomaate elektroonika ja tehnoloogia saatmiseks. Kui siinsel turul on pakiautomaadid säärase kauba puhul kasutusel 42% inimestest, siis Lätis 34%. Leedus on vastav näitaja 31%. Lätis on teistest populaarsemaks tootekategooriaks pakiautomaatide kasutamisel võrreldes ülejäänud Balti riikidega ravimid ning Leedus raamatud.
Tarbijakäitumise puhul ning sobiva teenusepakkuja/pakiautomaadi valikul on Eestis peamine argument lähedus kodule. See on olulisim valikukriteerium 65% vastanutele. Teisel kohal otsustusprotsess on pakiautomaadi lähedus tavapärasele liikumise marsruudile (56%) ning kolmandal kohal teenuse maksumus (47%).
„Uuringust ilmnenud statistika kinnitab strateegilise laienemise aluseks olevat põhimõtet, et pakiautomaadi valikul on kõige olulisem lähedus kodule,“ märkis Smartpost Itella Baltikumi turunduse- ja kliendikogemuse juht Annika Parm. „Seetõttu on meie üheks prioriteediks pidevalt laiendada olemasolevat pakiautomaatide võrgustikku üle Eesti, et jõuda kõigi inimesteni, kes teenust vajavad või tulevikus sooviksid kasutada,“ lisas Parm.
Itella Estonia OÜ
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.