Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tarbija õiguste direktiivist tulenevad muudatused
Euroopa Parlament andis 23. juunil 2011.a. oma heakskiidu uuele tarbija õiguste direktiivi eelnõule. Pärast direktiivi jõustumist on liikmesriikidel kaks aastat aega enda õigusaktide direktiiviga kooskõlla viimiseks.
Uus direktiiv muudab senikehtinud direktiivi 97/7/EÜ tarbijate kaitse kohta sidevahendi abil sõlmitud lepingute korral (nn kaugmüügidirektiiv).Olulisemad internetimüüki puudutava muudatused direktiivis:
Lepingupooled võivad kokku leppida, et tarbija kannab tagastamise tavalised kulud kuni summa ulatuses, mis vastab 10 eurole, välja arvatud juhul, kui üleantud asi või osutatud teenus ei vasta tellitule.
Uue direktiivi puhul eelduslikult kannab tagastamise kulud tarbija, välja arvatud juhul, kui kaupleja on ise lepingus selle kohustuse enda kanda võtnud.Küll on kohustuslik tarbijat lepingu sõlmimisel teavitada, et taganemise korral peab ta asja tagastama ja ise saatekulud kandma.II.
Ühine Euroopa müügiõigus 11.oktoobril 2011 tegi Euroopa Komisjon ettepaneku luua vabatahtlik ühine Euroopa müügiõigus.
Selle abil lihtsustatakse kauplemist, kehtestades ühtsed normid piiriüleste lepingute jaoks kõigis 27 ELi liikmesriigis.Komisjoni ettepaneku peavad heaks kiitma ELi liikmesriigid ja Euroopa Parlament, kes juba on avaldanud sel aastal toimunud hääletusel ettepanekule suurt toetust.Kokkuvõtvalt tuleb suuremaid muudatusi nii kauplejale kui ka tarbijale.
Tasub oma õigusi ja kohustusi teada, et vältida edaspidiseid sehkendusi ja probleeme.Väga paljud e-kauplejad ei tea, et ka hetkel võib tarbija lepingust taganeda kolme kuu jooksul asja tarbijani jõudmise päevast kui pakkuja ei ole tarbijat teavitanud tema 14 päevasest taganemisõigusest.Arvestades seda, et väga paljud e-kauplejad ei täida seadusest tulenevaid kohustusi on Eesti e-poodidest ostlemine päris mõnus tegevus oma kolme kuulise tagastamise tähtajaga.
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.