Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tarbija õiguste direktiivist tulenevad muudatused
Euroopa Parlament andis 23. juunil 2011.a. oma heakskiidu uuele tarbija õiguste direktiivi eelnõule. Pärast direktiivi jõustumist on liikmesriikidel kaks aastat aega enda õigusaktide direktiiviga kooskõlla viimiseks.
Uus direktiiv muudab senikehtinud direktiivi 97/7/EÜ tarbijate kaitse kohta sidevahendi abil sõlmitud lepingute korral (nn kaugmüügidirektiiv).Olulisemad internetimüüki puudutava muudatused direktiivis:
Lepingupooled võivad kokku leppida, et tarbija kannab tagastamise tavalised kulud kuni summa ulatuses, mis vastab 10 eurole, välja arvatud juhul, kui üleantud asi või osutatud teenus ei vasta tellitule.
Uue direktiivi puhul eelduslikult kannab tagastamise kulud tarbija, välja arvatud juhul, kui kaupleja on ise lepingus selle kohustuse enda kanda võtnud.Küll on kohustuslik tarbijat lepingu sõlmimisel teavitada, et taganemise korral peab ta asja tagastama ja ise saatekulud kandma.II.
Ühine Euroopa müügiõigus 11.oktoobril 2011 tegi Euroopa Komisjon ettepaneku luua vabatahtlik ühine Euroopa müügiõigus.
Selle abil lihtsustatakse kauplemist, kehtestades ühtsed normid piiriüleste lepingute jaoks kõigis 27 ELi liikmesriigis.Komisjoni ettepaneku peavad heaks kiitma ELi liikmesriigid ja Euroopa Parlament, kes juba on avaldanud sel aastal toimunud hääletusel ettepanekule suurt toetust.Kokkuvõtvalt tuleb suuremaid muudatusi nii kauplejale kui ka tarbijale.
Tasub oma õigusi ja kohustusi teada, et vältida edaspidiseid sehkendusi ja probleeme.Väga paljud e-kauplejad ei tea, et ka hetkel võib tarbija lepingust taganeda kolme kuu jooksul asja tarbijani jõudmise päevast kui pakkuja ei ole tarbijat teavitanud tema 14 päevasest taganemisõigusest.Arvestades seda, et väga paljud e-kauplejad ei täida seadusest tulenevaid kohustusi on Eesti e-poodidest ostlemine päris mõnus tegevus oma kolme kuulise tagastamise tähtajaga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.