Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

%20(1).jpg)
SEO valdkonnas liigub väga palju kahtlase väärtusega infot. Iga uue kliendiga koostööd alustades pean ümber lükkama mõningaid sügavale juurdunud tõekspidamisi, mis tõmbavad tähelepanu ära sellelt, mis päriselt oluline.
Tihti jäädakse kinni keerulistesse teemadesse nagu linkide ehitamine ja veebi tehniline ülesehitus. Nendel asjadel on oma koht, kuid enamikel e-poodidel ei ole see esimene prioriteet.
E-poe SEO tulemus tuleb tihti kõige lihtsamatest asjadest. Siin on see, mis praktikas töötab.
Veebilehe struktuur on SEO strateegia.
Kui sinu tootekategooriad ei lähe kokku sellega, kuidas inimesed otsivad, siis jääd neile nähtamatuks.
Alusta kategooriate täpsemast nimetamisest. Kui müüd ainult laste rõivaid, aga sinu kategooria ütleb "Jalatsid", siis paned ennast tarbetult suuremasse konkurentsi. Ütle selle asemel "Laste jalatsid". Veelgi parem: "Laste tossud, saapad ja sandaalid."
Otsingumootorid armastavad lehekülgi, mis pakuvad täpselt seda, mida kasutajad otsivad - mitte vähem, mitte rohkem.
Täpsem kategooria nimetus sihib täpsemaid otsingusõnu, mis omakorda vähendab konkurentsi ja suurendab sinu relevantsust.
Siin ei ole ka vaja teha detailset märksõna analüüsi. Peamine on olla sõnastuses nii täpne kui võimalik. Võid anda selle ülesande ka AI’le, kuid kasuta selle vastuseid inspiratsiooniks ja käi need ise üle.
Kui suur osa sinu orgaanilisest liiklusest jõuab tootelehtedele, on sul tõenäoliselt probleem.
See kõlab veidralt, aga põhjus on siin: inimesed ei otsi tavaliselt Google'ist konkreetset toodet. Nad ei tea veel mudelinimesid ega ole mingit valikut ühe toote kasuks veel teinud.
Pigem otsitakse kategoorialehti, mis kitsendavad valiku täpselt sellele mida vaja, aga annavad siiski veel piisavalt variante, et kasutaja saab rahulikult lõpliku otsuse teha.
Google teab seda, seega eelistab see peaaegu alati kategoorialehti üksikute toodete asemel.
Suur tootelehtede liiklus tähendab, et sinu kategooriapuust puuduvad olulised alamkategooriad. Sinu lehel lihtsalt ei olnud olemas piisavalt asjakohast kategoorialehte ja viimase õlekõrrena saatis Google selle liikluse sinu tootelehele.
Seepärast on see ka suur võimalus - see tähendab, et ka teised poed on sama vea teinud.
Võta ette kõik otsinguterminid, mis sul praegu tootelehtedele maanduvad. Kui märkad nende seas ühiseid jooni, siis tee kategoorialehti juurde. Nii võidad koheselt kvaliteetset liiklust ja parandad ka kliendikogemust.
Selle analüüsiga aitab e-poe SEO dashboard. Sisesta URL-filtrid oma lehetüüpide jaoks ja vaata, kui suur protsent liiklusest läheb tootelehtedele. Märksõnu näed lehe all olevast tabelist (sealt saad infot ka eksportida).
Oled tõenäoliselt näinud pealkirju selle kohta, kuidas ChatGPT, Claude ja Perplexity muudavad otsingut igaveseks.
Reaalsus on see, et AI otsingumootorid toovad täna enamasti umbes 1-3% traditsioonilise otsingu liiklusest.
Jah, see number kerkib kiiresti, aga see ei ole veel paanikat väärt.
Veel olulisem on see, et traditsiooniline SEO annab vundamendi AI otsingu jaoks. AI chatbotid googeldavad samamoodi nagu inimesed (lihtsalt detailsemalt ja 10-100x suuremas mahus). Seega kui sind ei ole Google'i tulemustes siis sa ei saa ka AI otsingus mängu.
Tugevad kategoorialehed ja selge struktuur on hädavajalik mõlema jaoks.
Selleks, et näha AI liiklust oma e-poele, ehitasime Google Analyticsi andmetel põhineva dashboardi.
Kui su kategoorialehed on korras, siis on sul suurem osa tööst tehtud.
Et siit veel liiklust suurendada, pead marketing funnelis ülespoole liikuma.
Selleks on vaja kirjutada sisu artikleid inimestele, kes veel sinu tootekategoorias hästi ei orienteeru. Enne kui nad midagi osta oskavad, otsivad nad sisu märksõnadega "kuidas valida", "X vs Y", "parim ..." jne.
Kui oled selliste otsingute puhul olemas saad neid otsustusprotsesse mõjutada.
Sellist sisu loovad heal tasemel väga vähesed saidid. See lihtsalt ei ole olnud majanduslikult mõistlik, sest nende artiklite kirjutamine on alati olnud liiga kallis.
Nüüd, tänu AI'le, on meil võimalik see kulu oluliselt alla tuua.
ContentGecko planeerib, kirjutab, avaldab ja uuendab sinu e-poe blogi. Meie AI õpib tundma sinu stiili ja tooteid. See ei tee faktivigu ja on optimeeritud nii Google'i kui ka AI otsingu jaoks.
Risto Rehemägi
ContentGecko OÜ
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.