Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

%20(1).jpg)
10.11 toimunud E-smaspäeva veebi külastas pisut üle 60 000 erineva inimese, mis teeb tulemuseks sama suurusjärgu eelmise aasta novembrikuise E-smaspäevaga. Kampaaniasse investeerisime ca 25 000 eurot, kaetud olid Facebook, Tiktok, Youtube, Google, suuremad online portaalid, tele, raadio, outdoor. Erinevusena varasemast keskendusime rohkem reachile ehk alates 3 päeva enne E-smaspäeva teadlikuse tõstmisele. Veebi uus disain ja meediajaotuse optimeerimine alandas klikihinda enamus kanalites. Positiivselt üllatas ka liikluse kvaliteet ehk inimesed surfasid lehel pikemalt, kui varem. Ilmselt on põhjuseks parendatud veeb, lisatud selgemad kategooriad jm ülesehitus.
E-smaspäeva kampaania kohta andis meile tagasisidet 38 osalenud ettevõtet. 10% osalenu pealt üldistus ei saagi olla päris täpne, kuid tagasiside andnud ettevõtted tegid keskmiselt 5% müügikasvu võrreldes eelmise aasta novembrikuise E-smaspäevaga. Seejuures tuleb märkida, et tagasiside oli väga varieeruv, kes tegi +100%, kes -30%, siis+25% või sama suurusjärgu. Lisaks tagasisidest nähtub, et kes pakkus viimati -30% ja nüüd -20%, tegi oluliselt väiksema müügi.
Kõige paremini müüsid sokid, aluspesu, toit, jõulukaubad, suured kodumasinad, lemmikloomatoit, saapad, sülearvutid jpm. Lisaks avaldasid pooled tagasiside andnutest arvamust, et 4x aastas E-smaspäeva toimumist on liiga palju, 2x oli parem või siis vähemalt novembris vahetult enne Musta Reedet võiks olla vahe võibolla suurem.
Nii Montonio kui Maksekeskus vaatasid enda klientide, kes osalesid 2025 novembris kui 2024 novembris käibeid ning said pea identse kasvu.
Montonio klientide käibed kasvasid sel kampaanial keskmiselt 22%. Kuna tehingute arv suurenes samal ajal 5%, tulenes suurem osa käibe kasvust keskmise ostukorvi suurenemisest. Võrreldes tavapäraste päevadega oli E-smaspäeval nii tehingute arv kui ka käive 3,5 korda suurem.
Maksekeskuse klientide kasvuks tuli ca 20% ehk siis tegelikult sarnane suurusjärk nagu Montoniol. Selllise analüüsi puhul on aga huvitav süveneda detailidesse. On kaupmehi, kes aastatagusega võrreldes kasvatasid sel E-smaspäeval müügimahte üle 100%. Aga on ka neid, kellel see 30-40% väiksem. Mõlemad need näited on Eesti mõistes suured e-poed, kes E-smaspäevadel osalenud regulaarselt. Selline suur erinevus viitab ehk ka pakkumise erinevusele sel ja eelmisel aastal, samuti omapoolsetele reklaamitegevustele kampaaniale tähelepanu pööramisel. Suurte poodide sellised kõikumised avaldavad väga suurt mõju E-smaspäeva tulemuste hindamisele.
Tulemusi analüüsides on selgelt näha, et tarbija on järjest teadlikum E-smaspäevast. Ta ootab, lükkab mõnevõrra ostu edasi ning läheb talle teada-tuntud e-poodi õigel päeval otse vaatama pakkumisi. Lisaks on edu aluseks korralik kliendibaas, neile e-maili, digiturunduse tegemine.
Järgmine E-smaspäev toimub 9 märtsil 2026 aastal, kuhu registreerimise avame 10 veebruaril kell10.00.
Lisainfo www.e-smaspaev.ee
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.