Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 20,2 miljonit eurot, mis jaanuariga võrreldes kasvas 3% ja mullust veebruari ületas 16%-lise kasvuga.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 20,2 miljonit eurot, mis jaanuariga võrreldes kasvas 3% ja mullust veebruari ületas 16%-lise kasvuga.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet.
2018. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 495,9 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta veebruariga võrreldes 7%.
Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu gripi kõrghooajal apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 17%. Müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes kasvas 15%, mis viimaste aastate trendi vaadates jätkab hoogsat spurti.
Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a jaanuaris ja veebruaris, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Lisaks kasvas müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm (kasv 10%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 7%), ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 6%).
Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta veebruariga võrreldes 3%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, mis jaanuaris vähenes, hakkas veebruaris taas suurenema ning kasvas eelmise aasta veebruariga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas osaliselt mõju mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.