Statistika ja e-uuringud

Gripi kõrghooaeg veebruaris ei pärssinud e-kauplejate müügitulusid

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 20,2 miljonit eurot, mis jaanuariga võrreldes kasvas 3% ja mullust veebruari ületas 16%-lise kasvuga.

Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 20,2 miljonit eurot, mis jaanuariga võrreldes kasvas 3% ja mullust veebruari ületas 16%-lise kasvuga.

Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet.

2018. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 495,9 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta veebruariga võrreldes 7%.

Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu gripi kõrghooajal apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 17%.  Müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes kasvas 15%, mis viimaste aastate trendi vaadates jätkab hoogsat spurti.

Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a jaanuaris ja veebruaris, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Lisaks kasvas müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm (kasv 10%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 7%), ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 6%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta veebruariga võrreldes 3%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, mis jaanuaris vähenes, hakkas veebruaris taas suurenema ning kasvas eelmise aasta veebruariga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas osaliselt mõju mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.

Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.


Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega