Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Influencerturundus Eesti noortele – soovitused ettevõtetele!

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht
Soovitused ettevõtetele influencerite kaasamisel oma toodete tutvustamiseks noorte seas

1. Ärge valige suunamudijat vaid jälgijaskonna suuruse põhjal

Nagu uuringutes selgus, ei jälgi noored suunamudijaid sellepärast, et nad on tuntud. Sellest olulisem on, et jälgija saaks suhestuda oma jälgitavaga – neil on ühised huvid, hobid, sama vaade elule jne. Seetõttu on parim strateegia leida influencer, kelle huvid ja hobid kattuvad teie ettevõtte poolt pakutavate toodetega. Müües spordivarustust, leidke influencer, kes on teada oma sportlikkuse poolest. Raamatu reklaamimiseks leidke suunamudija, kes päriselt ka peab lugu lugemisest.

2. Tehke koostööd suunamudijatega, kes armastavad teie kaubamärki

Kui mõjutajad juba räägivad teie ettevõttest ilma igasuguse sponsorluseta, tähendab see, et neile meeldib teie bränd. Uuringus ilmnes, et kui influencer näitab toodet, ilma et saaks selle eest raha, tekitas see suurt usaldust nii influencer’i enda kui ka näidatud toote vastu.

3. Laske sõnum luua suunamudijal

Las influencer’il olla loominguline vabadus. Autentsus on oluline ja kui nad peavad teie etteantud teksti silp silbi haaval lugema, pole tõenäoliselt reklaamil mõtet. Muidugi pange paika juhised, kuid laske mõjutajal tuua esile oma isikupära, keelepruuk ja hääletoon.

4. Valige suunamudija, kes teeb koostöid pigem vähem

Noorte arvates vähendab suunamudija usaldusväärsust see, kui ta teeb liiga palju reklaampostitusi. Sedasi tuntakse, et influencer peab originaalsisu ja enda loomuliku elu näitamist vähemoluliseks kui rahalist tulu.

5. Kaaluge pikemaaegset koostööd

Sageli ei piisa sellest, et tutvustate oma pakutavat suunamudija kaudu kõigest üks kord. Selleks, et noortel tekiks ostuhuvi, soovivad nad kaupa näha mitmel korral.

Leia täispikk infograafik siit: Soovitused-ettevõtetele-influencerite-kaasamisel-oma-toodete-tutvustamiseks-noorte-seas

6. Kui võimalik, paku soodsamat asendustoodet

Internetist on võimalik kiiresti leida asendustooteid, kui suunamudija poolt pakutav ületab noore eelarvet. Tihtipeale on mõtlema panevaks hinnapiiriks 20-30 eurot. Kuid kvaliteetse toote eest ollakse valmis välja käima ka rohkem. Seega kui võimalik, mõelge kohe alguses mitme erinevas hinnaklassis toote reklaamimisele, mis annaks jälgijale valida endale sobivaimas hinnaklassis toode.

7. Pakkuge sooduskoodi

Noored ei teeni tihtipeale ise raha ja seepärast ei ole ka seda ressurssi ülemäära palju. Seetõttu meeldivad neile erinevad sooduskoodid. Kuigi alati ei ole parim strateegia jagada sooduskoodi paljudele erinevatele influenceritele, sest see võib tekitada nõutust, millist suunamudijat toetada läbi sooduskoodi kasutamise (noored teavad, et tihtipeale saavad suunamudijad ka isiklikku kasu, kui tema sooduskoodi kasutatakse).

8. Tehke toote kättesaadavus lihtsaks

Noored hindavad väga, kui reklaamitava toote soetamine on lihtne. Neile ei meeldi kallid ja esmapilgul varjatud kohaletoimetamise tasud, pikk ooteaeg ning keeruline leitavus. Veenduge, et eelpool mainitud info oleks noorele kiiresti leitav. Kõige lihtsam on teha seda suunamudija postituse juures oleva otselingiga maandumislehele, kus kõik see info on ühelt lehelt leitav.

Loe ka influencerturunduse uuringu kokkuvõtet!

Brit Mesipuu

www.milos.ee

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark