Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Juunikuus tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 1,37 miljonit pakki, mida on 12% rohkem, kui eelmise aasta juunis. Eelmise aasta juulikuu üllatas väga suure, suisa 25% kasvuga võrreldes 2023 aastaga. Võrdlusbaasi ehk eelmise aasta juulikuu suurt kasvu arvestades tegid paljud selle aasta juulikuus tagasihoidliku kasvu ja isegi languse. Juulis tellisid eestlased 1,45 miljonit pakki automaatidesse, mis on napp 4,1% kasvu.
Juulikuus tegi SmartPosti -0,3% ning Omniva suisa -6,3%. DPD kasvab samas trendis mis kestab juba aasta, pea 27% juulis ning 33% juunis. Mõne protsendilise kasvu tegid juunis ka SmartPosti ja Omniva. Venipaki kasvud olid juunis 87% ning juulis 57%, tuleb siinkohal jällegi rõhutada, et eelmisel aastal pakiautomaatide ärisse Eestis sisenenult on neil suured kasvuprotsendid, kuid turuosa jätkuvalt vaid 2,6%.
Suurimat turuosa hoiab Omniva, mis on kahe suvekuu peale kokku 42%, DPDl 30%, SmartPostil 25,5%, Venipakil 2,6%.
Suvel kasvas ka piiriülestest e-poodidest tellimuste maht, mis oli 33,5%. 66,5% pakkidest tellisid eestlased seega kohalikest e-poodidest. Piiriülese mahu kasvu veab suuresti Omniva, kelle kogumahust, mis on 42% kogu turu pakkide mahust, tuleb suisa pea 47% piiriülestest e-poodidest. Olgu siinkohal mainitud, et Omniva on ka Zalando Baltikumi esindaja ning suur hulk Temu mahust tuleb läbi Omniva, mis tõstab Omniva piiriülest mahtu, kuid teistpidi näitab jällegi piiriülese kaubavoo kasvu, võrreldes kohalike kaupmeestega. Kas see oli suvine trend või sarnane kasv jätkub ka sügisel, saame näha juba lähikuudel.
Pakimonitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, SmartPosti ning Venipakiga.
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.