Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Juunikuus tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 1,37 miljonit pakki, mida on 12% rohkem, kui eelmise aasta juunis. Eelmise aasta juulikuu üllatas väga suure, suisa 25% kasvuga võrreldes 2023 aastaga. Võrdlusbaasi ehk eelmise aasta juulikuu suurt kasvu arvestades tegid paljud selle aasta juulikuus tagasihoidliku kasvu ja isegi languse. Juulis tellisid eestlased 1,45 miljonit pakki automaatidesse, mis on napp 4,1% kasvu.
Juulikuus tegi Smartposti -0,3% ning Omniva suisa -6,3%. DPD kasvab samas trendis mis kestab juba aasta, pea 27% juulis ning 33% juunis. Mõne protsendilise kasvu tegid juunis ka Smartposti ja Omniva. Venipaki kasvud olid juunis 87% ning juulis 57%, tuleb siinkohal jällegi rõhutada, et eelmisel aastal pakiautomaatide ärisse Eestis sisenenult on neil suured kasvuprotsendid, kuid turuosa jätkuvalt vaid 2,6%.
Suurimat turuosa hoiab Omniva, mis on kahe suvekuu peale kokku 42%, DPDl 30%, Smartpostil 25,5%, Venipakil 2,6%.
Suvel kasvas ka piiriülestest e-poodidest tellimuste maht, mis oli 33,5%. 66,5% pakkidest tellisid eestlased seega kohalikest e-poodidest. Piiriülese mahu kasvu veab suuresti Omniva, kelle kogumahust, mis on 42% kogu turu pakkide mahust, tuleb suisa pea 47% piiriülestest e-poodidest. Olgu siinkohal mainitud, et Omniva on ka Zalando Baltikumi esindaja ning suur hulk Temu mahust tuleb läbi Omniva, mis tõstab Omniva piiriülest mahtu, kuid teistpidi näitab jällegi piiriülese kaubavoo kasvu, võrreldes kohalike kaupmeestega. Kas see oli suvine trend või sarnane kasv jätkub ka sügisel, saame näha juba lähikuudel.
Pakimonitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, Smartposti ning Venipakiga.
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.