Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%).
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 63 protsenti Eesti elanikest. Seejuures on internetiostjate osakaalud langenud kõigis vaadeldud kaubagruppides, enim riiete kategoorias, selgub värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
„Vaadates pikemat trendi, jääb e-ostmise tippaeg märtsisse, mis kajastus aprillikuu uuringus,“ selgitas Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.
Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%), sellele järgnevad ravimid (langus 37%), kodutehnika (langus 31%), sisustuskaubad ja mööbel (langus 31%) ning spordikaubad (langus 30%).
Siiski ületab e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri veel endiselt kuues kaubagrupis: raamatud, jalatsid, elektroonika, kosmeetika, parfümeeria, ning sisustuskaubad ja mööbel. Kõige kõrgem on e-ostjate osakaal elektroonikatoodetel – 75 protsenti –, olles e-ostjaskonda viimase kuuga kaotanud ka kõige vähem.
Kuigi uuringu küsitlus toimus perioodil, mis kaardistas internetioste veel osaliselt ka ajal, mil ostukeskused olid suletud, on näiteks mööbli ja sisustuskaupade e-ostjaskonna osakaal langenud vahetult enne piiranguid olnud tasemele.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 13.–19. maini ja selles osales 1064 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Kantar Emori uuringuekspert
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.
The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.
Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.