Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Maikuus on internetiostlejate osakaal pisut langenud

October 21, 2021

Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%).

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 63 protsenti Eesti elanikest. Seejuures on internetiostjate osakaalud langenud kõigis vaadeldud kaubagruppides, enim riiete kategoorias, selgub värskest e-kaubanduse trendiuuringust.

„Vaadates pikemat trendi, jääb e-ostmise tippaeg märtsisse, mis kajastus aprillikuu uuringus,“ selgitas Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.

Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%), sellele järgnevad ravimid (langus 37%), kodutehnika (langus 31%), sisustuskaubad ja mööbel (langus 31%) ning spordikaubad (langus 30%).

Siiski ületab e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri veel endiselt kuues kaubagrupis: raamatud, jalatsid, elektroonika, kosmeetika, parfümeeria, ning sisustuskaubad ja mööbel. Kõige kõrgem on e-ostjate osakaal elektroonikatoodetel – 75 protsenti –, olles e-ostjaskonda viimase kuuga kaotanud ka kõige vähem.

Kuigi uuringu küsitlus toimus perioodil, mis kaardistas internetioste veel osaliselt ka ajal, mil ostukeskused olid suletud, on näiteks mööbli ja sisustuskaupade e-ostjaskonna osakaal langenud vahetult enne piiranguid olnud tasemele.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 13.–19. maini ja selles osales 1064 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.

Kersten Jõgi

Kantar Emori uuringuekspert

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega