Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Mida eestlased on aasta jooksul internetist ostnud?

July 3, 2025

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Emori e-kaubanduse trendiuuring näitab stabiilset kasvu sagedaste e-ostlejate seas. Kui aasta tagasi kevadel oli vähemalt 2-3 korda kuus e-ostlejate protsent 37%, siis nüüd on 39%. Üldine e-ostjaskonna määr ehk kui suur osa 15-74 aastastest elanikest on aasta jooksul ostnud tooteid või teenuseid internetist on 86% tasemel ja selliste elanike hulk, kes pole üldse kunagi midagi internetist ostnud, on kahanenud kõigest 2%le (oli 2020.a. 4%).

Sagedaste e-ostjate osakaal on jätkuvalt keskmisest oluliselt kõrgem 25-34 aastaste seas, kellest enam kui pooled (55%) teevad e-oste vähemalt paar korda kuus. Keskmisest sagedasemad e-ostjad on ka 35-49 aastased ning keskmisest kõrgema sissetulekuga elanikud (so üle 900€ neto pereliikme kohta kuus). Jätkuvalt madalaim on sagedaste e-ostjate osakaal 65-74 aastaste seas (15%). Aastaga on sagedasi e-ostjaid lisandunud enim alla 24 aastaste, maal elavate ja madalama sissetulekuga (so alla 500€ neto pereliikme kohta kuus) elanikkonda.

Jätkuvalt teeb suurim osa e-ostjatest oste laptopi kasutades (52% e-ostjatest, osakaal on püsinud möödunud aasta tasemel), kuid märkimisväärne on, et aastaga on jõudsalt kasvanud mobiiltelefoniga ostjate osakaal (39%lt 47%ni e-ostjatest), lähenedes kiirelt pooleni e-ostjatest. Mistõttu võib väita, et mobiilivaade ja funktsionaalsus on üks olulisemaid e-poe kasutusmugavuse kohapealt. Mobiiltelefoni kasutab e-ostmiseks sagedamini alla 34 aastane ja muust rahvusest elanik.

Mida eestlased aga ostavad?

Selge, et pandeemia ja teatud valdkondade sulgemised on muutnud trende. Näiteks kontserdi- kino ja teatripiletid on langenud 60%lt 48%le. Toit, mis tegi 2020.a. suure hüppe, on 2021.a. kasvanud 9% ning võrreldes 2019.a. 3x.

Kõige rohkem ostetakse:

Elektroonika 52%

Sisustuskaubad ja mööbel 40% (jõudsalt kasvanud, aastaga 5%)

Raamatud 37%

Kosmeetika 35%

Naisteriided ja jalatsid 33%

Parfümeeria 31%

Toit 31%

Meesteriided 30%

Mänguasjad 27%

Remondikaubad 27% (kusjuures aastaga on tehtud 8% kasvu!)

Spordikaubad 27%

Aiakaubad 25%

Lasteriided ja ravimid 18%

Emori maikuu lõpus toimunud uuringust selgus lisaks, et selgelt eelistatuim paki saamise viis on jätkuvalt pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Ligi pooled elanikest on kasutanud ka paki saamisel aegajalt kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kätte saanud postkontorist.

Selle aasta juunikuus tehti Eesti Panga kinnitusel keskmiselt 123 000 e-ostu päevas, mida on 2,5 korda enam kui 2019 juunikuusPäevas jäeti Eesti ja välismaa e-poodidesse eestlaste poolt keskmiselt 3,4 miljonit eurot, mida on 75% võrra enam kui kaks aastat tagasi! Kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis sel kevadel (märtsis, aprillis) moodustas e-poodides tehtud ostude osakaal juba 14%.

 

Allikad:

Emor, Eesti Pank, E-kaubanduse Liit

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

We are competent

We know exactly what is happening in e-commerce and how to use it for business development. We are happy to share this knowledge through reviews, research and training. To make it easier to grow and buy.

We are reliable

The reputation and progress of Estonian e-commerce are important to us. We stand for Estonian e-commerce to comply with good practices and high quality standards. This is beneficial for both the buyer and the seller.

We are safe

Together we will make e-commerce safer. Our “Safe Place to Buy” trust mark guarantees the buyer a controlled and rigorous shopping experience, and enhances the seller's credibility and improves the reputation.

Liitu liiduga

Online stores you can trust.

The “Safe Place to Buy” quality label guarantees the buyer a controlled shopping experience that meets strict conditions.

Check out the trust mark